Når computeren arbejder for sig selv.
Fra : 7C

Dato : 05-12-03 17:50

Jeg har gentagende gange oplevet at min computer, efter at have stået ubrugt
i 5 til 10 minutter, selv begynder at lavet et eller andet. Jeg kan se at
lampen på kassen blinker hurtigt og harddisken larmer på samme måde, som når
jeg arbejder med den.

Hvad sker der? Jeg mener ikke, at jeg har sat den til at lave noget, når den
står ubrugt.

Hvordan tjekker jeg om der ligger noget "spionhalløj" i den?

Vh.
Søren

Fra : Alex Holst

Dato : 05-12-03 19:00

7C <speax@speax.dk> wrote:
> [...]
> lampen på kassen blinker hurtigt og harddisken larmer på samme måde, som når

Hvilket operativsystem benytter du? F.eks. er Windows XP saa smart at den
rydder op og goer andre ting naar du alligevel ikke bruger din maskine.

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-12-03 19:51

Alex Holst wrote:

> Hvilket operativsystem benytter du? F.eks. er Windows XP saa smart at den
> rydder op og goer andre ting naar du alligevel ikke bruger din maskine.

<forestiller sig synet af en computer der går rundt og rydder op og
støver af>

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : 7C

Dato : 05-12-03 21:22

Jeg bruger XP og vil lige prøve det der deaktivering. Tak for hjælpen.
De her nyhedsgrupper er guds gave til os der ikke aner hvad vi laver med en
computer

Søren

Fra : kk

Dato : 05-12-03 20:45

"7C" <speax@speax.dk> wrote in message
> [...]
den
> står ubrugt.
>
> Hvordan tjekker jeg om der ligger noget "spionhalløj" i den?

Det lyder som om at den blot indexerer på normal vis. Du kan prøve
at slå funktionen fra og se om der så bliver roligt.
(DenneComputer-højreklik på C:-egenskaber.. kig i venstre nederste hjørne..)
mvh
kk

Fra : Peter Kruse

Dato : 06-12-03 14:53

"7C" <speax@speax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej,

> [...]
> i 5 til 10 minutter, selv begynder at lavet et eller
andet. Jeg kan se at
> lampen på kassen blinker hurtigt og harddisken larmer på

Der kan være mange grunde til at Windows XP gør det.
1) Der kan være tale om almindelig indexsering
2) Hvis du har installeret et antivirus program kan det
finde på at scanne indhold på harddisken når systemet ikke
anvendes.
3) Du har opgaver i schedule (opgavestyring), som rydder op
og defragmenter din harddisk.

Venligst
Peter Kruse
http://www.krusesecurity.dk

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 06-12-03 19:13

On Sat, 6 Dec 2003 14:52:40 +0100,
Peter Kruse <kruse@_nospam_railroad.dk> wrote:

> [...]
> anvendes.
> 3) Du har opgaver i schedule (opgavestyring), som rydder op

4) Operativsystemet laver praeventiv paging
5) Operativsystemet laver preloading af libraries
6) Operativsystemet skriver jaevnligt en logfil eller et summary af hvad
det gjorde.
7) Operativsystemet har persistent lager og skriver derfor hele tiden

Der er masser af muligheder.

Jesper