Problemer med adgang til database via Jet
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-12-03 14:45

Jeg har fået et problem, som jeg jeg ikke kan løse - heller ikke ved at
læse tilbage i gruppen.

Jeg har en databasefil liggende på et drev på min webserver - dette er ikke
systemdrevet. Der er ingen problemer med afvikling af ASP-filer, men jeg
har problemer med adgangen til databasefilen (Access) via Jet/ADO

Forbindelsen åbnes med koden

FUNCTION OpenDB
   Set DB = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="& _
   Server.MapPath("../database/db.mdb")

   DB.Open DSN
END FUNCTION

OpenDB

Men jeg får den fabelagtige fejl

   Microsoft JET Database Engine error '80004005'
   Unspecified error

i linien hvor forbindelsen åbnes.

Jeg har naturligvis kigget på rettighederne for filen og selve folderen.
Der følgende rettigheder sat på den (folder samt filer i denne)

Everyone        (allow) Read and execute
               (allow) list contents
               (allow) read
IUSR_            (allow) Full control
Web applicatons    (deny) write
               (allow) ingenting
Web anonymous users    (deny) write
               (allow) ingenting

Er nogle modsætninger i disse rettigheder? Så vidt som jeg kan se, så har
IUSR de nødvendige rettigheder til folderen, så Access-filen kan åbnes.

Hvis jeg derimod opsætter en ODBC-forbindelse via DSN til filen, så får jeg
fejlen

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Disk or network error.

Er der nogle af jer, der har en idé til, hvad problemet kunne være?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Claus O

Dato : 04-12-03 17:16

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> wrote

> Jeg har en databasefil liggende på et drev på min webserver - dette er ikke

Ja, så kan det vel ikke være det her "dejlige" XP den ligger og driller på....?!

> DSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="& _
> Server.MapPath("../database/db.mdb")

Har du prøvet via "driver" ikke direkte igennem oledb?