Tal på besøg
Fra : bsn

Dato : 04-12-03 13:56

Hej NG
Jeg vil til at lave en tæller over besøg på hver enkel side på et websted.
Jeg havde tænkt mig, at registrere hver gang en side blev åbnet, og komme
stien i en database.
Har i et bedre forslag ... ???
Hilsen
Bjarne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-12-03 15:51

bsn wrote :

> Jeg vil til at lave en tæller over besøg på hver enkel side på et
> websted. Jeg havde tænkt mig, at registrere hver gang en side blev
> åbnet, og komme stien i en database.
> Har i et bedre forslag ... ???

Jeg synes umiddelbart set lyder som en lidt dårlig idé. Det er ikke
umiddelbart muligt at have én databaseforbindelse åben til brug på alle
sider, dvs du skal oprette forbindelse til database samt indsætte i en
tabel for hver eneste side. Man kunne godt forestille sig, at det ville
betyde mistet performance i din database.

Var det ikke en bedre idé at bede din udbyder om adgang til logfilerne for
dit domæne? Det du ønsker at lave findes jo allerede i disse filer.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jørgen Müller

Dato : 04-12-03 16:52

bsn skrev:
> Jeg vil til at lave en tæller over besøg på hver enkel side på et
> websted. Jeg havde tænkt mig, at registrere hver gang en side blev
> åbnet, og komme stien i en database.
> Har i et bedre forslag ... ???

Prøv dette link:
http://www.2enetworx.com/dev/projects/statcountex.asp

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : bsn

Dato : 04-12-03 20:27

"Jørgen Müller" <j.muller@mail.tele.dk> skrev
> Prøv dette link:
> http://www.2enetworx.com/dev/projects/statcountex.asp

Tak skal du ha...
Og så er det vil på sin plads at ønske god jul - hermed gjort...altså hvis
man må det her...
Med venlig hilsen
Bjarne