Asus motherboards og Linux - erfaringer ef~
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-12-03 01:40

Jeg står og skal bruge ny PC, og overvejer kraftigt en maskine fra
PROconsult, der skal udstyres med et af følgende motherboards:

- Asus P4BGL-MX/533 (standard)
<http://uk.asus.com/products/mb/socket478/p4bgl-mx-533/overview.htm>

- Asus P4P800-VM (med AGP - tilkøb)
<http://uk.asus.com/products/mb/socket478/p4p800-vm/overview.htm>

Begge er de af typen "all-in-one" med LAN, lyd, grafikkort
m.v. integreret på boardet.

Spørgsmål:

Er her nogen der har erfaringer med de pågældende motherboards, og ved
om de virker 100 pct. med Linux?

På Asus websider set det ud til at der er drivere til Linux, men det
er vel ikke nødvendigvis det samme som at alting (lan, grafik etc)
virker i praksis? Jeg forventer at installere Mandrake eller SuSE på
maskinen - og vil gerne have at det er så "ud af æsken"-agtigt som
muligt.

Maskinen fra PROconsult her:

<http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-office/pc-office3/pc-office-p4-2k6.html>

-j

--
Akademisk Opgavebank v. 0.9 - public beta!
http://www.akademiskopgavebank.dk/