p4c800 deluxe - hvor kan jeg se bios versi~
Fra : Peter T.

Dato : 05-12-03 22:14

Jah... Hvor kan jeg se hvilken bios version jeg har i dette mobo?

En anden ting; er der nogen der har løst problemet med det ustabile 3com
onboard netkort? :/

--
muh.
muh.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 05-12-03 22:29

Har ingen problemmer med mit netkort overhovedet.
Og har egenlig heller ikke hørt om det.

Bios kan ses i Asus Update.
Her han du søge på hvilken Biosværtion du har.

Allan / Kolding

KLIP

Fra : Peter T.

Dato : 05-12-03 22:38

Allan / Kolding wrote:

> Har ingen problemmer med mit netkort overhovedet.
> Og har egenlig heller ikke hørt om det.

3com kortets ustabilitet er et generelt problem for rigtig mange 4pc800
deluxe ejere inkl. jeg selv. Kig bla. på <http://tinyurl.com/xxhx> (fra
googlegroups). Problemet for mig er at det pludselig taber forbindelsen
for 1 minuts tid og hidtil har driveropdateringer og biosupdate ikke
hjulpet. :/

> Bios kan ses i Asus Update.
> Her han du søge på hvilken Biosværtion du har.

Tak.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 06-12-03 10:10

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> [...]
> googlegroups). Problemet for mig er at det pludselig taber forbindelsen
> for 1 minuts tid og hidtil har driveropdateringer og biosupdate ikke

Det var underligt at jeg ikke har hørt om dette problem.
Jeg har dog også kun haft P4C800 Deluxe bundkortet i 14 dage.
Skiftede fra P4P800, forøvrigt med samme onbard Lan. ( Har aldrig fejlet ).
Dog ingen rigtig succes iforhold til hastighed.

Jeg updatede alle driverer incl. 3Com efter install. af XP.
Det har kørt upårklageligt i den tid.

MEN !! En ting undre mig, Hvorfor har Asus valgt at ændre UDMA til 5.
Før var den 6 på min SATA Maxtor disk.
Men efter Bios værtion 1014 kører den UDMA 5. Asus skriver det også
i deres Bios-info, men hvorfor gå tilbage i hastighed.
Og måles SATA diske i UDMA ?
UDMA 6 = 133.
Sata kører 150, har ikke hørt om UDMA 7 eller lign.
Men jeg håber ikke den kun kører UDMA 5, selvom den skriver dette.

Er der nogen som ved dette ??

Allan / Kolding

Fra : Peter T.

Dato : 06-12-03 12:03

Allan / Kolding wrote:

> Det var underligt at jeg ikke har hørt om dette problem.
> Jeg har dog også kun haft P4C800 Deluxe bundkortet i 14 dage.

Well... I nat fandt jeg ud af at den nyeste driver v1.0.0.46 til 3com
åbenbart ikke var rigtig på plads, så jeg måtte bruge knofedt og håndh4x0r
$Ki||$ for at få den opdateret. Nu virker det umiddelbart stabilt. *banke
under bordet*

En anden ting; mutes lyden også permanent hos dig, når den medfølgende
ASUS-cd autostartes i windows?