MS Windows
briani 27239
skjul os
Fra : Anders pedersen

Dato : 05-12-03 20:37

Da jeg har haft lidt problemer med win 98se som førte til formatering af
den partittion den var på.
Men på grund af en fejlmeddelse jeg først kan til at tænke på bageefter.

Under installatition kommer fejlmeddelsen at der er et os. på computeren i
forevejen.Og det er der nemlig 2*win3.1

Mit spørgsmål er hvordan jeg får skjult de 2* win3.1 så installatitionnen
ikke ved de findes
jeg har prøvet at omdøbe windows mappen og dos mappen til andre navne samt
autoexec.bat config.sys. men den melder stadig fejl.

Eller en switc i installatitionen så denne ikke tjekker for andre os.

skal have svar hurtigt muligt

Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-12-03 00:56

"Anders pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> autoexec.bat config.sys. men den melder stadig fejl.
>
> Eller en switc i installatitionen så denne ikke tjekker for andre os.

Jeg har i senere versioner set, at hvis man omdøbte win.com kunne opdagede
den ikke, at der lå tidligere versioner. Efterfølgende døber du dem
selvfølgelig tilbage igen.
Command.com og io.sys har jeg også set give problemer, men prøv først
win.com

Kurt

Fra : John Vedsegaard

Dato : 06-12-03 01:07

> [...]
| autoexec.bat config.sys. men den melder stadig fejl.
|
| Eller en switc i installatitionen så denne ikke tjekker for andre os.

Du kan gøre 3.1 partionen inaktiv indtil 98 er instaleret.
Bagefter gøres den aktiv igen. Brug IKKE fdisk til dette, men derimod et
program som partitionmagic eller lignende.

--
John Vedsegaard

http://www.taform.dk

Fra : Anders pedersen

Dato : 06-12-03 08:32

On Sat, 6 Dec 2003 01:06:58 +0100, John Vedsegaard wrote:

> [...]
> Bagefter gøres den aktiv igen. Brug IKKE fdisk til dette, men derimod et
> program som partitionmagic eller lignende.

Jeg er i den heldige situratition at jeg har en win98se installatition
liggende på min gamle hardisk og der er partition magic 7.0 på.
Jeg kan oplyse at hardisken ikke har i været i brug siden maj.

Men hvordan gør jeg en partition inaktiv og hvad hedder det i partition
magic
Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.