Mangler ramme hjælp til frontpage
Fra : Ole

Dato : 05-12-03 20:43

hejsa

Jeg mangler lidt hjælp i frontpage til en side jeg er ved at lave.

Jeg prøver at forklare så godt jeg kan.

Her er først lige en adresse på et eksempel på opbygning som jeg prøver at
lave lidt på samme måde.
http://www.bk-tarok.dk/

klik f.eks. på "bestyrelse" og så kan man se, at hjemmesiden er rammeopdelt
i 3. Men en top som står fast og en venstre spalte som også står fast og så
en hovedside.

Sådan kan jeg sagtens lave min side i og mine forskellige menuer.

Prøv så lige at klikke på "Resultater" så kan man se at hovedsiden skifter,
og jeg kan forestille mig, at denne "resultater-side" er opbygget med 2 delt
side med top side og så resten. Så er det jo nu, at når man så klikker på de
forskellige links her, det kan være "3.Division" eller "Klubmesterskab 2003"
eller en af de andre, ja så åbner det sig neden under denne "Resultat-menu"

Jeg har selv prøvet at opretten en side, hvor jeg vil prøve at gøre det
samme med menu i venstre side, og så på et af mine menulinks der, skal det
foregå på samme måde som her, hvor der så kommer en ny 2 delt rammeside op
med nye linksmuligheder. Denne har jeg også fået oprettet, men de links jeg
så har der, får jeg så åbnet tilbage i min 3 delt side, altså så forsvinder
denne 2 delte og disse links er så væk.

Nå mon jeg overhovedet kan forklare mig hvad det er jeg mener?

Hvis I ved hvad jeg mener og har løsningen så skriv endelig.

Mvh.
Ole

Fra : Ole

Dato : 05-12-03 20:47

Jeg prøver lige om jeg kan oprette min side på en gratis webhotel, så kan I
måske se hvad jeg mener og hvad mit problem er.

Vender tilbage senere i aften, når jeg får uploaded til en adresse.

Ole

Fra : Ole

Dato : 05-12-03 21:03

Så har jeg oprettet en testside her:

http://frontpagetest.1go.dk/

Klik så på "Bowling" i min menu linie og så åbner den nye side som jeg der
har lavet som 2 delt. Altså med en ny top (nye menuer) + en hovedside.

Men nu ville jeg så gerne, at når jeg klikker på disse nye menuer f.eks.
"Damer serie A" at denne så åbnede sig i ruden under disse menuer, altså kom
ind istedet for siden med de 2 kegler. Det gør den nemlig ikke, den kommer
ind som hele siden under min toptekst www.6900.skjern-net.dk.

Hvad er det lige jeg skal gøre for at få det til at åbne sig under de
pegefølsomme knapper ?

Mvh.
Ole

Fra : Ole

Dato : 05-12-03 23:19

Opgaven/problemer er løst nu.

Fra : Johnny Sørensen

Dato : 05-12-03 23:24

Hej Ole
Jeg har fundet en løsning for dig
Indlæs Bowling.htm i FrontPage (2002)
Højreklik der hvor der står bowling i hovedrammen, under ramme-egenskaber
skal du ændre navnet fra hovedramme til hovedramme1. Du har 2 rammesæt og må
ikke bruge det samme navn 2 gange. (Din index.htm har også en hovedramme.) Nu
dobbelklikker du på en knap, tryk herefter på destinationsramme, klik på
nederste ramme så der kommer til at stå hovedramme1. Det samme gør du med
alle dine knapper.
Venlig hilsen
Johnny

- Pædagogiske tutorials på dansk