slægtsforskning
Fra : KL

Dato : 05-12-03 15:46

hej
der nogle der har lavet en database som kan bruges til slægtforskning er
jeg meget intresseret

mvh
kai

Fra : Arne Feldborg

Dato : 05-12-03 18:49

"KL" <smukkelarsen@ofir.dk> skrev Fri, 5 Dec 2003 15:45:54 +0100

> der nogle der har lavet en database som kan bruges til slægtforskning er
>jeg meget intresseret

Der findes flere færdige systemer, dog mest beregnet til præsentation af
data fra en gedcomfil. Selvom et par af dem faktisk også tillader
indtastning af nye data må det absolut anbefales at bruge et egentligt
slægtsforskningsprogram til dette formål.

http://www.tufat.com/tufat.php
http://www.poplargedcomviewer.com/
http://phpgedview.sourceforge.net/

Den sidstnævnte ved jeg der pt. er flere danskere der bruger. Se:
http://groups.google.com/groups?as_q=phpgedview&ie=ISO-8859-1&as_ugroup=dk.videnskab.historie.genealogi&lr=&hl=da

Se også:
http://sourceforge.net/ Søg på software -> gedcom.

Her er et par links til nogle sider jeg selv sidder og nørkler lidt med
en gang i mellem, men som ihvertfald mangler den endelige finpudsning:
http://80.62.84.41/php/gedcom/gedcom_soeg_form.php
http://80.62.84.41/php/gedcom/gedcom_vis_person.php?nr=896
http://80.62.84.41/php/gedcom/gedcom_ane_tavle.php

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred