Stødhalsbånd løsning?
Fra : Herman Persson

Dato : 05-12-03 04:45

,,

,,,,jeg har en ide, hvad med at tage ud autoophugger/skrothandel og

spørg om du må gå tur med hunden derinde, så kan du lære den det et

sted hvor det ikke betyder noget om den ridser bilerne, og du kunne

måske lade den gå løs så den ikke tror at du kan se den imens du

gemmer dig, og når den så hopper op ad en bil stormer du hen og giver

ham en skideballe der vil noget du kunne også gemme dig inde i en

bil og når han så kommer hen og hopper op ad bilen så giver du ham en

skideballe med det samme, en han ikke lige glemmer. Det burde virke.''

Det adskiller sig jo ikke meget fra det vi allerede har gjort. Gutten og jeg
var ude adskillige gange, og der var ingen tvivl om at hunden nu er klar
over at det er forbudt at springe op af biler.

Da jeg samtidigt har lært hunden, at det er hans job at holde kontakt med
mig på fremmede steder, er det umuligt at gemme sig for ham. Vi leger det
nogen gange i skove, hvor jeg kommanderer ham til at blive liggende, og så
må han først søge mig, når han hører hundefløjten. Han kan både snuse i luft
og i spor, så der går ikke mange øjeblikke før jeg har en jublende lykkelig
hund slikkende mig i ansigtet.

'' Hej Hermann

Få fat i fyren med den gamle bil igen, den har sikkert allerede så mange

ridser, så en fra eller til, ikke spiller nogen større rolle. Da han jo er

blevet vild med det, så lad ham gøre det igen. Medens han er på bilen, skal

han så gafles i nakken, og trækkes ned af bilen. ( altså på ingen måder

brutalt, men ret bestemt ) Der skal selvfølgelig skældes ud, og han skal

guddødemig vide, at du er GAL.... Meget GAL.... Du har selvfølgelig stadig

fat i nakken på ham, og han skal skældes ud, så han selv ruller om på

ryggen. Du slutter ikke før du har den totale overgivelse. Men husk, der

skal ikke lægges fingre imellem, har du en stor stemme, så brug den, den må

til gengæld gerne være brutal ...

Du overser at hunden ikke gør det, når jeg er i nærheden, og garanteret
heller ikke, hvis gutten er der. Om så de to tæver var i løbetid.

Han husker ganske glimrende, og han VED at det er forbudt, og han overtræder
kun forbud, når han er nogenlunde sikker på ikke at blive opdaget.

Det er på samme måde med MIN lænestol. Alle møbler har altid været forbudt
område, men der findes lejlighedsvis hundehår og lidt grus i netop husets
bedste lænestol. Det kan jeg ikke gøre noget ved, andet end egentlig beundre
hans kreativitet.

Jeg er gange for at jeg bliver nød til at ringe til en, der kender en, der
kender en..og låne et stødhalsbånd MED FØRER.

Det vil give alt for store problemer, når hunden sætter dybe ridser i lakken
på en ny bil. Det kan ske når som helst.

Jeg skal nok bringe historien her.

Hilsen Herman.