Make
Fra : Carsten

Dato : 04-12-03 21:23

Hej
er nybegynder ud i kunsten at skrive en make fil

den skal (bare) udføre denne simple kommando/assampling
gpasm -a inhx8m -i -w1 -I /home/carsten/pic/util step1.asm

hvad skal der til og hvad skal filen hede for at den virker fra emacs

/carsten

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-12-03 11:53

Carsten wrote:

> er nybegynder ud i kunsten at skrive en make fil

'man make' siger at du skal kigge efter "The GNU Make Manual". Prøv at
google lidt.

> den skal (bare) udføre denne simple kommando/assampling
> gpasm -a inhx8m -i -w1 -I /home/carsten/pic/util step1.asm

Hvis det er *alt*, så kan du i princippet nøjes med dette:

#v+
..PHONY : all
all :
   gpasm -a inhx8m -i -w1 -I /home/carsten/pic/util step1.asm
#v-

Husk at det er en tabulator før kommandoen.

> hvad skal der til og hvad skal filen hede for at den virker fra emacs

Jeg kender ikke emacs, men jeg antager at den bare kalder 'make'. I så
fald skal det ovenstående bare placeres i 'Makefile'. Hvis du skal lave
noget mere kompliceret, så kan det klart anbefales at læse "The GNU Make
Manual" igennem, eller evt. kigge på autotools.

Happy hacking!

--
PeKaJe

Show me a man who is a good loser and I'll show you a man who is playing
golf with his boss.

Fra : Carsten

Dato : 05-12-03 12:03

Peter Jensen wrote:

> [...]
> noget mere kompliceret, så kan det klart anbefales at læse "The GNU Make
> Manual" igennem, eller evt. kigge på autotools.

Hej
det går ikke helt godt får følgende fejl

Error: invalid format "inhx8m -i -w1 -I /home/carsten/pic/util step1.asm"

men gpasm -a inhx8m -i -w1 -I /home/carsten/pic/util step1.asm er den
riktige linge til compilering

/Carsten

Fra : Kristian Thy

Dato : 05-12-03 14:42

Carsten uttered:
> det går ikke helt godt får følgende fejl

Huskede du at lave en tab før gpasm?

\\kristian
--
My software never has bugs. It just develops random features.

Fra : Carsten

Dato : 05-12-03 21:39

Kristian Thy wrote:

> Carsten uttered:
>
> Huskede du at lave en tab før gpasm?
>
> \\kristian

der er sat tab før
gpasm -a inhx8m -i -w1 -I /home/carsten/pic/util step1a.asm
det der er lidt underligt er at fejlen er
Error: invalid format
"inhx8m -i -w1 -I /home/carsten/pic/util step1a.asm"

gpasm -a er ligesom accepteret !
/Carsten