Problemer med DB2 (IBM AS/400) forbindelse
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 04-12-03 21:17

Hej.

Jeg har lavet en almindelig ODBC forbindelse til vores AS/400 og jeg
får fint fat i alle records i filen, via et simpelt SQL kald mod
databasen.

Alle felter som er numeriske bliver vist fint, men alle karakterfelter
bliver vist med spørgsmåltegn. Jeg kunne forestille mig at det er
noget konvertering fra EBCDIC til ASCII der skal foregå.

Er der nogen der kan hjælpe med dette? Jeg bruger Client Acces ODBC
til at forbinde til databasen.

Mvh. Brian

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 05-12-03 09:16

On Thu, 04 Dec 2003 21:17:26 +0100, Brian B. Christensen
<not_for_public@invalid.address> wrote:

>Er der nogen der kan hjælpe med dette? Jeg bruger Client Acces ODBC
>til at forbinde til databasen.

Ok, jeg fandt ud af det selv. Det var CCSID på min fil der var
forkert. Efter at jeg satte den til Dansk (277) istedet for *HEX,
virkede det.

Mvh. Brian