308 win.match
Fra : Per Jensen

Dato : 04-12-03 20:10

Jeg har fået nogle "Norma 308 win match, 168 grains /10,9 grams HPBT" Der
er IKKE tale om en jagtmatch.

Er der nogen i gruppen der kender denne kugle, dvs kan den bruges til jagt
og hvormeget lukker den op??

Jeg har ikke kunnet finde den på Normas hjemmeside.

Store Per.

Fra : Claus Espeholt

Dato : 05-12-03 09:16

Hej
Er det ikke med et projektil af "Diamond" typen (sort) ? Det er ikke en
jagt-kugle men en patron der bruges til finskydning. Jeg har en kikkert der
har en "faldbane-kompensator" der netop er beregnet for .308 - 168 grain
HPBT, og jeg har spekuleret på at anskaffe den nævnte patron. Patron-typen
anvendes inden for Nato til finskytte-rifler.
MvH
Claus

Fra : Mogens Christensen

Dato : 05-12-03 14:51

> [...]
> og hvormeget lukker den op??
>
> Jeg har ikke kunnet finde den på Normas hjemmeside.

Det er en skydebanepartron, den er vældig fin til feltskydning og den slags.
Jeg bruger den selv, den er faktisk vældig præcis.
Du kan også fint bruge den til råvildt især på lange hold da den ellers er
noget voldsom, den er jo kun bygget til at prikke et hul i en skive.

MVH
Mogens

Fra : M@X

Dato : 05-12-03 15:36

> Du kan også fint bruge den til råvildt især på lange hold da den ellers er
> noget voldsom, den er jo kun bygget til at prikke et hul i en skive.
>
> MVH
> Mogens

Er der nogen her , der kan gætte om Mogens er kødjæger eller trofæjæger?

PS. Hans tænder er måske ikke for gode, så han foretrækker ragout.

vh M@X