Kan det smitte mennesker?
Fra : Lene Hansen

Dato : 04-12-03 20:02

Hej.

Jeg har 5 perserkatte og et par almindelige huskatte.

Der har de sidste dage floreret opkast og diarre hos disse på skift!
De er ikke meget syge, men brækker sig og har tynd mave.
Dyrlægen er der talt med, men jeg tænker på om maveinfektioner hos
katte/hund kan smitte mennesker. Jeg må gå ud fra at katte også kan få sådan
noget. Men jeg ved at det omvendte ikke kan ske, at vi mennesker kan smitte
kattene.

Men jeg vasker hænder i stride strømme, og gør meget rent i øjeblikket -
iført handsker.

Hilsen

Lene

Fra : Tove Pedersen

Dato : 04-12-03 21:30

Hej
Jeg ved ikke om det kan smitte mennesker. Men min gamle kat var meget glad
for rå æggeblommer og råt kød af enhver slags. Og da der en overgang var
meget snak om salmonella fra æg og kyllingekød spurgte jeg min dyrlæge om
katte kunne få salmonellaforgiftning og det sagde han at det kunne de godt.
Så var det slut med rå æggeblommer og kød.
Venlig hilsen
Tove

Fra : Lene Hansen

Dato : 04-12-03 21:55

Jeg har netop haft tanken om salmonella, fordi mine katte har fået noget
dåse kattemad, men kylling - noget de normalt aldrig får. Og dyrefoder
bliver vel ikke kontrolleret for bl.a salmonella som menneskemad bliver?!

Men nu har de ikke fået dette siden i mandags, og stadig er der nogle der
bliver syge. Men de kan måske smitte hinanden?

Lene