Hvor stor HD til et DFI K6BV3+ version a+ ~
Fra : Helmar

Dato : 04-12-03 16:08

Sider og skal samle en maskin af div gamle ting og sager jeg har gået og
gemt på, men mangler en HD, nogle der har en ide om hvor stor HD det board
kan tage, jeg kan ikke finde noget om det i manualen eller på www.dfi.com

Håber der sider en derude der kan hjælpe mig.

Hilsen

Henrik

Fra : Leony

Dato : 05-12-03 11:35

In news:bqnil9$msa$1@news.cybercity.dk,
Helmar <throm(remove)@ishoejby.dk> typed:

> [...]
> og gemt på, men mangler en HD, nogle der har en ide om hvor stor HD
> det board kan tage, jeg kan ikke finde noget om det i manualen eller

Den BIOS som er dateret 1999/11/04 understøtter drev større end 32 GB.
Du skal dog ikke regne med at du kan montere en 200 GB harddisk.

Hvis 40 GB er nok, så køb sådan en.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 05-12-03 11:43

In news:G9Zzb.53121$jf4.2892799@news000.worldonline.dk,
Leony <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> typed:

> Den BIOS som er dateret 1999/11/04 understøtter drev større end 32
> GB. Du skal dog ikke regne med at du kan montere en 200 GB harddisk.

Glem ovenstående. Jeg kiggede på et forkert bundkort

De fleste producenter udvikler overlay/drive managers. Dette betyder at
man kan få det fulde udbytte af sin disk selvom BIOS ikke understøtter
diskstørrelsen.

Fra : Helmar

Dato : 05-12-03 15:26

Takker fik endlige svar fra DFI her til morgen efter en 14 dages vente tid
og den suporter op til 137GB og de var så flinke at sende et link til den
sidst opdateret bios til korted samtidige, de ville dog ikke anbefale at man
satte en ATA 100 HD til, men skulle helst ikke gå over ATA66, så jeg hiver
sku nogle gamle ud af den ene maskine jeg har staarne og smider i, giver
ikke helt den HD plads jeg ville give henden, men sådan er det jo.

Henrik