Hjælp til SQL - tæl dubletter
Fra : Torben Jensen

Dato : 04-12-03 14:26

Hej NG!

Er kørt lidt fast i følgende problemstilling:

Jeg har en tabel "Produkter" som indeholder feltet "varenummer". Jeg ønsker
at trække en liste ud over varenumre som forekommer 2 eller flere gange. Kan
I hjælpe mig med det?

På forhånd tak.

M.v.h.
Torben Jensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-12-03 14:39

On Thu, 4 Dec 2003 14:25:47 +0100, "Torben Jensen" <no@spam.dk> wrote:

>Jeg har en tabel "Produkter" som indeholder feltet "varenummer". Jeg ønsker
>at trække en liste ud over varenumre som forekommer 2 eller flere gange. Kan
>I hjælpe mig med det?

SELECT COUNT(*) AS antal, varenummer FROM Produkter GROUP BY
varenummer HAVING antal >= 2;

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: trafik (og ikke traffik)