Ang. ICQ og Pro@ccess
Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 17-04-01 20:34

Kan det virkelig passe at man ikke kan modtage filer vha. ICQ med en
Pro@ccess ADSL med standard konfiguration?
Er det ikke bare et spørgsmål om at checke af at man er bag en firewall?

Jeg kan godt modtage filer via ICQ på en computer(1) der har adgang til
internettet via en anden computere der kører ICS i WinME på en ISDN
forbindelse.

Har denne computer(1) ikke lige så "lukket" adgang til Internettet som en
computer der med en IP mellem 192.168.1.6 og x.x.x.254 er koblet på
Pro@ccess routeren (std. konfig)?

--
Jimmy Nielsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-04-01 21:41

"Jimmy Nielsen" <jimmy-nNOSPAM@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har denne computer(1) ikke lige så "lukket" adgang til Internettet som en
> computer der med en IP mellem 192.168.1.6 og x.x.x.254 er koblet på

Man skal enten ændre i routeren med NAT entry på TCP 4000 området mener jeg.

Ellers er der en anden sjov løsning, der sådan nogenlunde virker

ICQ->Preferences->Connections->Server

Her sættes ICQ til Using Firewall og Not Using proxy

Det har faktisk lade mig lykkedes at få en filtransmission igennem på denne
måde, efter at have hørt om tippet fra anden NG bruger.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 17-04-01 22:16

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
denne
> måde, efter at have hørt om tippet fra anden NG bruger.

Okay, det var også det jeg håbede/regnede med ville virke... (Nu er det vel
en Pro@ccess ADSL med standard konfiguration du har også?)

--
Jimmy Nielsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-04-01 06:14

> Okay, det var også det jeg håbede/regnede med ville virke... (Nu er det
vel
> en Pro@ccess ADSL med standard konfiguration du har også?)

Yeap, det er sådan en jeg også har testet med.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 19-04-01 18:11

> [...]
denne
> måde, efter at have hørt om tippet fra anden NG bruger.

Er du den Bjarke Andersen der har givet oplysninger til
<http://proaccess.jth.net>? Her står der jo netop at filoverførsler i ICQ
_ikke_ virker...
Det er måske først senere du har erfaret at det alligevel virker? Hvis ja,
så burde man da lige få Jørgen Thomsen til at opdatere siden.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Tim Christensen

Dato : 19-04-01 20:22

> Det er måske først senere du har erfaret at det alligevel virker? Hvis ja,
> så burde man da lige få Jørgen Thomsen til at opdatere siden.

Hos mig virker fil-overførsler fint (med pro@cces standard config), man skal
bare huske at indstillinger, som Bjarke omtalte, i ICQ. Så vidt jeg ved
virker det dog ikke hvis personen i den anden ende blot har gjort det samme.
Filoverførsel kræver at mindst den ene person har en åben configuration af
sin router.

Mvh

Tim