Ukendt Rockwell Modem
Fra : Kamran Sarwar

Dato : 17-04-01 20:32

Hejsa,

Jeg har lige siddet og installeret winMe på en vens stationære 433 Mhz
Celeron Maskine. Da han har fået maskinen foræret, fulgte der ikke nogen
driver disketter med af nævneværdig art - kun til cd-rommen. Win Me fandt
dog selv alle driverne, men den kan ikke genkende modem.

Når jeg kører modem guide, siger den, at windows ikke kan finde et modem, på
trods af, at der er installeret et internt modem i maskinen. Går jeg ind i
kontrolpanel--system--- er der en ukendt enhed, ved navn pci communication
device - givetvis modemet.

Jeg åbnede maskinen og tog modemet ud, for at se, om ikke jeg ved et evt.
logo eller lign. kunne identificere modemet og lede efter drivere. Der stod
dog intet. Ikke andet end, at modem var "made in China". Jo, og så stod der
på 2 chips navnet Rockwell.

Chip1: Rockwell 98 - ACSC92310427
Chip2: Rockwell 97 - 9917-B694712 - RLDL 56DPF - R6785-62

Ovenstående stod på chipsene på modemet. Computeren er en noname " Star
Plus" (jo, sammen navn som et office program).

Nogen der evt. kender dette modem eller dette computer "fabrikat".

mvh

Kamran Sarwar

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-04-01 21:08

Kamran Sarwar skrev...

>56DPF - R6785-62

Det er et Rockwell(nu Conexant) baseret 56K PCI modem. Følgende
driver(indbygget i Windows), burde virke:

Rockwell HCF 56K Data Fax Speakerphone PCI Modem

Der skulle være et konfigureringsprogram til modemmet her:

http://hcfconf.chat.ru/download/hcf0504+.zip

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-04-01 21:11

Kamran Sarwar skrev...

>Nogen der evt. kender dette modem eller dette computer "fabrikat".

Søgte lige lidt mere på nettet. Er det det her modem?:

http://www.bestdata.com/tech/56fwpciwin95.htm

Fra : ab

Dato : 17-04-01 21:23

Har du prøvet at se efter når PC´en starter op, om der er 3 serielle porte ?
Er der kun 2 kan du jo prøve at disable dem i biosen og så efterfølgende se,
om der dukker een op - således at de har "overlappet" hinanden. Jeg har også
været ude for, at det er nødvendigt at tilføje en com-port (nr. 3) i "tilføj
hardware", hvorefter en søgning fandt frem til modemet.

Jeg sidder med en hel del modem-drivere. Een af dem er til et intern, hvorpå
der også står Rockwell, men dine tal passer ikke med de tal, der står på
mit. Måske kan driveren alligevel passe.

MVH ab

Fra : Kamran Sarwar

Dato : 17-04-01 21:48

Jeg takker for alle svarene. Konstruktive svar som jeg kan arbejde videre
med. Jeg afprøver forslagene næste gang jeg er hos min kammerat. Tak

mvh

Kamran