Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
VISA max
Fra : Mithril

Dato : 04-12-03 11:55

Hvor meget kan man maksimalt hæve på et VISA/Dankort ad gangen ?

Jeg står i den situation at jeg går og venter på at Danske Bank får min
Kreditansøgning behandlet færdig (Har sendt Kreditkontrakt med underskrift
til dem). Jeg står dog og har mulighed for at hente min varer i dag, da jeg
har fri fra arbejde. Men ville være ærgeligt hvis jeg står nede i butikken,
og mit VISA/Dankort bliver afvist.

Det drejer sig om et overtræk på ca. 10.000 mere end jeg har kredit til i
forvejen. Og et beløb på i alt 23.000

Eller skal jeg vente på at DB bliver færdig, og så personligt hæve pengene i
banken kontant ?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 12:49

On Thu, 4 Dec 2003 11:55:06 +0100, "Mithril" <na@nospam.com> wrote:

>Hvor meget kan man maksimalt hæve på et VISA/Dankort ad gangen ?

Jeg har købt en ny bil på et VISA/Dankort, så det.....

Når man hæver på kortet, checker maskinen jo ikke konto'ens status,
men udelukkende, om konto'en er spærret.

/Mogens

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 12:50

On Thu, 04 Dec 2003 12:49:06 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Jeg har købt en ny bil på et VISA/Dankort, så det.....

>Når man hæver på kortet, checker maskinen jo ikke konto'ens status,
>men udelukkende, om konto'en er spærret.

Dog er der et hævemaksimum i udlandet på 10.000 kr - om dagen

/Mogens

Fra : Søren

Dato : 04-12-03 14:20

> Eller skal jeg vente på at DB bliver færdig, og så personligt hæve pengene
> banken kontant ?

Jeg ville nok vælge denne mulighed...Har du tænkt over hvad der sker i den
sikker meget teoretiske situation at din ansøgning enten bliver forsinket,
eller afvist ?. Så står du med et gedint overtræk, og inden penge at betale
det tilbage med.

/Søren

Fra : Mithril

Dato : 04-12-03 14:27

Jeg tog lige en snak med min bankrådgiver, og hun siger det bare er i orden,
da jeg har afsendt min underskrift. Så der er ingen ko på isen, jeg må gerne
bruge pengene nu, selvom jeg egentlig ikke har dem.

Desuden så kiggede hun lige på min konto, og kunne se det var en såkaldt
"lønkonto" - og tilbød mig med det samme at konvertere til en "Danske Fri"
konti med følgende fordele:

Intet gebyr på at have VISA
Lidt højere rente
INTET gebyr for oprettelse af kredit på op til 25.000

Sjovt nok har jeg lige betalt 800 kr i oprettelse af den kredit jeg lige har
ansøgt om, hun sagde at ligeså snart kreditlånet var gået igennem. Ja så
skulle jeg bare ringe til hende, så fik jeg de 800 tilbage

Det er fandme service !!

HipHurra for Danske Bank !

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 14:29

On Thu, 4 Dec 2003 14:26:50 +0100, "Mithril" <na@nospam.com> wrote:

> Jeg tog lige en snak med min bankrådgiver...

Når nøden er størst, ér hjælpen ofte nærmest... :)

/Mogens

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 06-12-03 18:56

> Det er fandme service !!
>
> HipHurra for Danske Bank !

Konkurrencen er skærpet på det område - hurra for det.