AspSmartupload
Fra : Jan Larsen

Dato : 04-12-03 10:05

Hej.

Jeg har lige installeret AspSmartupload og det virker sådan set fint bortset
fra at jeg ikke lige kan få filerne som uploades puttet en den folder jeg
gerne vil have dem puttet i de puttes default i "/aspsmartupload/upload"

Jeg bruger sample2.htm som kalder sample2.asp, jeg har prøvet at rette i
sample2.asp for at få filerne puttet i den mappe som jeg har tiltænkt dem
men uanset hvad jeg skriver ryger filerne i "/aspsmartupload/upload"

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Chrisser

Dato : 04-12-03 10:12

Jan Larsen wrote:
> [...]
> rette i sample2.asp for at få filerne puttet i den mappe som jeg
> har tiltænkt dem men uanset hvad jeg skriver ryger filerne i

Hvad skriver du?
- lidt kode fra din sample2.asp ville gøre underværker

AspSmartUpload gemmer filer der hvor du beder den om det i metoden SaveAs:
file.SaveAs(sti & "\" & FilNavn )

Hvad har du der?
Chrisser

Fra : Jan Larsen

Dato : 04-12-03 12:09

> Hvad skriver du?
> - lidt kode fra din sample2.asp ville gøre underværker
>
> AspSmartUpload gemmer filer der hvor du beder den om det i metoden SaveAs:
> file.SaveAs(sti & "\" & FilNavn )

Jeg skriver sådan her:

' sample with a physical path
file.SaveAs("c:\xxx\xxxx\xxx\forum\uploads\files\" &
file.FileName)

xxxx betyder at hele pathen har jeg skjult i dette indlæg.

Jan

Fra : Chrisser

Dato : 04-12-03 12:42

Jan Larsen wrote:
> Jeg skriver sådan her:
>
> ' sample with a physical path
> file.SaveAs("c:\xxx\xxxx\xxx\forum\uploads\files\" &
> file.FileName)

Det er fint ud, så jeg har været inde og finde sample.asp, her er et udklip:
<%
For each file In mySmartUpload.Files
' Only if the file exist
' **********************
If not file.IsMissing Then
' Save the files with his original names in a virtual path of the web
server
'
file.SaveAs("/aspSmartUpload/Upload/" & file.FileName)
' sample with a physical path
' file.SaveAs("c:\temp\" & file.FileName)
%>

Hvis du ikke har udkommenteret linien hvor den gemmer i
"/aspSmartUpload/Upload", så kan det være grunden til at du finder dine
billeder derinde.
Du kan jo prøve med den virtuelle sti:
<%
file.SaveAs("/forum/uploads/files/" & file.FileName)
%>

Et andet alternativ ( nok det mest korrekte ) er at lade serveren finden den
korrekte fysiske sti:
<%
filSti = Server.MapPath("forum/uploads/files")
file.SaveAs(filSti & file.FileName)
%>

> xxxx betyder at hele pathen har jeg skjult i dette indlæg.

Alt i orden
Chrisser