Slægtshistorie
Fra : Erling Bek Pedersen

Dato : 03-12-03 12:04

Jeg søger en som evt. skulle ligge inde med materiale omkring familienavnet
Herforth, som stammer fra København i 1700/1800, gift ind i en Neess familie
fra Fyn, jeg hører gerne hvis nogen har` noget til at ligge.

mvh. Erling Pedersen

Fra : Bent Fleron

Dato : 03-12-03 13:43

Erling Bek Pedersen wrote:
> Jeg søger en som evt. skulle ligge inde med materiale omkring
> familienavnet Herforth, som stammer fra København i 1700/1800, gift
> ind i en Neess familie fra Fyn,

Hvis stavemåden holder helt tilbage i tiden må jeg melde pas, men hvad
med Herfurth. Herfurth-slægten stammer fra bøssemagerne i Hellebæk hvor
Johan Frederik Herfurth (1790 - 1870) var accessor. Herfurth-slægten
krydser Fleron-slægten adskillige gange.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-12-03 15:15

Wed, 3 Dec 2003 12:03:59 +0100, skrev Erling Bek Pedersen:

>Jeg søger en som evt. skulle ligge inde med materiale omkring familienavnet
>Herforth, som stammer fra København i 1700/1800, gift ind i en Neess familie
>fra Fyn, jeg hører gerne hvis nogen har` noget til at ligge.

Du kan selvfølgelig ikke bruge dette til noget, men jeg ikke lade være
med at fortælle om en legendarisk premierløjtnant (udtales
prrrrltnant) Herforth ved Livgarden. Jeg var på et tidspunkt på
FN-uddannelse i Jægerspris og her figurerede denne bizzare personage
til alles store moro. Han fik straks tilnavnet "Hul-i-hegnet", da han
helt sikkert kun kunne have været kommet ind på officersskolen gennem
et hul i hegnet. Som garder jeg jeg lidt pinligt berørt over at
regimentet var repræsenteret ved så apparte en person. Personellet var
jo fra alle dele af forsvaret.

De første dage gik og vi morede os kosteligt, men inden den første uge
var omme, ændredes vores syn på ham ganske dramatisk. Uniformen viste
sig at indeholde et fantastisk menneske. Da vi kom til søndag, var
Herforth simpelthen Gud. Han blev utroligt populær og vandt alles
respekt.

I det civile liv var han vistnok arkitekt og boede i nordsjælland
eller de nordlige forstæder til København.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-12-03 18:58

Wed, 03 Dec 2003 15:15:24 +0100, skrev Kurt Hansen:

>Du kan selvfølgelig ikke bruge dette til noget, men jeg ikke lade være
>med at fortælle om en legendarisk premierløjtnant (udtales
>prrrrltnant) Herforth ved Livgarden.

Ach, nu blev der jo sat gang i minderne og jeg så filmen baglæns. Nu
husker jeg, at manden hed Hauforth og ikke Herforth.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 03-12-03 21:20

Tysk saksen ?

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&safe=off&q=herforth+genealogy

google saud Did you mean: herforth genealogy hurforth genealogy

England Hurworth-on-Tees, is a village near Darlington, Co. Durham and the River Tees

Hugh W

Danish archives FAQ
http://www.rootsweb.com/~dnkcen/index.html

Fra : Erling Bek Pedersen

Dato : 05-12-03 09:29

Tak for de gode oplysninger, navnet er stavet rigtig også nutids, det jeg
nok bedst kan bruge nu er fra Watkinds, jeg undersøger sagen, tak for
hjælpen.

mvh Erling Pedersen

Fra : Per Schroeder

Dato : 05-12-03 11:26

Lengnick har i sin 1.samling bind 2 en 2siders genealogi
over efterkommere efter Johannes Heerfordt, præst
i Holbæk.. til slut skriver han: Om den Familie, der skriver
sig Herforth, men sandsynligvis henhører til den her opførte
Slægt - har jeg kun faa Oplysninger.

Dette kunne muligvis give nogle spor.
Per Schrøder

Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 05-12-03 15:22

Jeg har nogle enkelte oplysninger om personer ved navnet Heerfordt på
Sjælland i 1700-tallet, se evt. min hjemmeside www.akacia.dk/kingo på side
106

Mvh
Poul Erik Nikolajsen

Fra : Per Schroeder

Dato : 15-02-04 19:56

Lengnick har i sin 1.samling bind 2 en tosiders genelogi
med efterkommere efter en Christian Heerfordt, hvis
søn var Johannes Heerfordt, provst og præst i Holbæk
Til asslut skriver han: Om denFamilie, der skriver sig
Herforth, men sandsynligviis henhører