Koran-kundskabsindustri og navigation
Fra : Bo Warming

Dato : 01-12-03 22:37

Koran-kundskabsindustri og navigation

I "Islam - en introduktion" Ziauddin Sardar og Safar Abbas Malik 1994 nævnes
at en mode kom fra Kina i middelalderen med at nedskrive en masse viden på
papir, a la Aristoteles.
Men det gik vist i sig selv
Delvis fordi mongoler i 1258 ødelagde alle 36 biblioteker i Bagdad. Men hvis
der var tradition for nysgerrighed var de vel kommet igen....

Navigtions-instrumenter som astrolabie kom fra Kina men brugtes vist ikke
med stor effekt på det IndiskeOcean i århundrederne før portugiserne overtog
magten over det hav.(efter Vasco da Gama)

Evighedsmaskiner beskrev de i massevis - og mysticistisk "Sufisme" blev stor
og stærk.

Underjordisk minedrift stagnerede på oldgræsk niveau, måske fordi de havde
slaver og krigsfanger nok.

Mangel på markedsfrihed var slem - og dogmet om at "Kunst skal være
elskværdig". Jødiske skriftkloges hadske debatter (om moselov-finesser) har
nok gavnet Vestens akademiske miljøer

Malcolm X blev berømt på at sige, at "Fordi alle mennesker snorker ens, må
vi være lige for Gud". Sådant skygger nok også for gavnlige kreative
fornyelser.
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Teis Jacobsen

Dato : 03-12-03 11:26

Hvad djævelen laver det her indlæg i dk.videnskab?

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 03-12-03 11:30

> Hvad djævelen laver det her indlæg i dk.videnskab?

<snip indlæget>

Hvad dælen laver det nu _to_ gange i dk.videnskab?

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 03-12-03 11:39

Teis Jacobsen wrote:
> Hvad djævelen laver det her indlæg i dk.videnskab?

Indtil du var så venlig at citere det, var jeg lykkelig uvidende om, at
det eksisterede.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Teis Jacobsen

Dato : 03-12-03 12:54

Ups..... :-/
Min fejl. Vil ikke ske igen.
Tænkte ikke lige på folks spam-filtre mm.

Fra : rAnders

Dato : 03-12-03 13:17

"Teis Jacobsen" <replicat@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ups..... :-/
> Min fejl. Vil ikke ske igen.
> Tænkte ikke lige på folks spam-filtre mm.

Det er nemlig lige det

rAnders.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-12-03 15:06

"rAnders" <rand@hotmail.com> wrote in message

> "Teis Jacobsen" <replicat@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Naturligvis er indlægget ikke OT, da det handler om videnskabshistorie

Fra : Jakob M

Dato : 03-12-03 16:20

Teis Jacobsen <replicat@hotmail.com> skrev:
> Hvad djævelen laver det her indlæg i dk.videnskab?

Skynd dig at putte ham i dit kill-filter, så bliver her så dejligt stille

Mvh
Jakob

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 03-12-03 15:32

Jakob M wrote:
> Skynd dig at putte ham i dit kill-filter, så bliver her så dejligt stille

Leafnode filter:
References:.*webusenet\.com>

slår ikke kun BW men også alle hans tråde ihjel. (så slipper man få at
slå folkene, der svarer på BW indlæg, ihjel manuelt).

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://www.softwarepatenter.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 04-12-03 00:55

"Carsten Svaneborg" <zqex@sted.i.tyskland.de> wrote in message

> Leafnode filter:
> References:.*webusenet\.com>
>
> slår ikke kun BW men også alle hans tråde ihjel. (så slipper man få at
> slå folkene, der svarer på BW indlæg, ihjel manuelt).

Skriver Carsten Svaneborg der aldrig har kunne argumentere for at et eneste
af mine indlæg var fundatsstridigt.

Hans "debat"-behandling af mig er så unfair som naziers behandling af jøder