Mærkeligt forløb med soltek sl-75kav, Hjæl~
Fra : Thumb

Dato : 17-04-01 19:28

Hej

Nu er det min tur til problemet: sort skærm !

Jeg har læst, at andre har haft problemet.

Soltek sl-75 kav
Tbird 1000, 7.5x133
asus v7100 geforce2mx
globalwin fop32
AOpen HQ45 kabinet

Der skete følgende:

Kun grafikkort, ram, floppy, ide-enheder var påsat.

Jeg bootede på floppy:

den viste opstart side 1000 MHz, checkede enheder og jeg så at master
harddisken ikke var detekteret. Fejlen med ata66 kablet skulle derfor
rettes.

den fortsatte med at boote på floppy.

Så slukkede jeg igen for at ændre på ata66 kablet, og har ikke haft
skærmbillede siden.

Jeg har forsøgt:

at resette cmos (med power off)
reducere ram til een god apacer
skifte til pci grafikkort
pille alle ide-enheder af

intet hjælper

Jeg har haft køleren af igen, og kigget på cpu'en: ingen skår.

Har prøvet at sætte 100 MHz frontbus (7.5x100=750).
JP17 har jeg både haft på default og ikke. Men det er jo den fødte
multiplier jeg prøver med (L1 broerne er brudte).

Hvad skal man gøre ?

Andre har skrevet om samme problem, men ikke angivet løsningen !?

Ja, det er nemt at skrive at cpu'en er brændt af. Det bliver
besværligt for mig at checke. Men jeg kan da slagte en anden pc, og
prøve den i der. Den har ikke kørt i perioder over 1 minut.

hilsen

John