Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fradrag / Børnebidrag
Fra : Henning Thomsen

Dato : 03-12-03 16:44

Blev separaret forår 2002.
2 Fælles børn deles. en til hver.
Statsamtet sætter forældre i bidrag.
Da der bor et barn hos hver forældre bliver der ikke bytted penge.
Har jeg ret til fradrag for betaling af børnebidrag.
Hvis Ja, kan selvangivelsen for 2002 stadig ændres.

Mvh Henning

Fra : Janne & Jens Jørgen ~

Dato : 03-12-03 17:30

Fra : Janne & Jens Jørgen ~

Dato : 03-12-03 17:32

Hej Henning.

Det du betaler er krydsende bidrag og det kan godt fratrækkes.

Du skal skrive et brev til skattevæsnet, vedlagt bidrags resulationen hvor
det fremgår at du betaler krydsende bidrag, hvilket godt kan nåes endnu.

Med venlig hilsen

Jens Jørgen Damberg

Fra : Nico de Jong

Dato : 03-12-03 17:55

> [...]
> Har jeg ret til fradrag for betaling af børnebidrag.
> Hvis Ja, kan selvangivelsen for 2002 stadig ændres.

Børnebidrag er jo ikke konens, men barnets. Som jeg ser det, har I derfor
begge ret til fradrag, mens børnene bliver sat i skat af beløbet, rent
principielt. Hvis de ikke har indtægt ved siden af, f.eks. avisruter, er
standardbeløbet langt under skattevæsenets bundgrænse.

Selvangivelse : det mener jeg. Jeg fik f.eks. rettet min selvangivelse i
forbindelse med et andet problem, og kunne den gang gå fem år tilbage. Det
er nok nemmest at snakke med kommunen, da de alligevel skal godkende det
hele

Nico (OZ1BMC)

Fra : Janne & Jens Jørgen ~

Dato : 04-12-03 08:05

Hej Nico

Der er kommet nye regler siden da, der er nu en regl om at man kan gå 3 år
tilbage, men det er jo også nok i dette tilfælle.

Og ja du har ret, begge har ret til at få fradag.

Jens Jørgen Damberg