Rentetilpasningslån i Euro kontra danske k~
Fra : Klaus Jensen

Dato : 01-12-03 11:21

Hej!

Jeg overvejer at få lavet en låneomlægning, og er i tvivl om noget...

Hvis jeg vælger et tilpasningslån i euro i stedet for danske kroner, er det
så korrek forstået, at den eneste ulempe/risiko at regeringen vælger ikke
længere at følge en fastkurspolitik (hvor kronen følger euroens kurs)?

Er der noget med skat, som er anderledes?

På forhånd tak

- Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-03 13:36

Klaus Jensen wrote:
:: Hej!
::
[...]

Jep...

:: Er der noget med skat, som er anderledes?

Ved et Eurolån kan du trække evt. kurstab fra i skat, men bliver omvendt
også beskattet af evt. kursgevinst...

M.v.h.

Fra : Nico de Jong

Dato : 01-12-03 14:33

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> :: Er der noget med skat, som er anderledes?
>
> Ved et Eurolån kan du trække evt. kurstab fra i skat, men bliver omvendt

Gælder det ikke kun hvis man indfrier lånet før tiden ? Jeg mener at have
læst på Nykredits hjemmeside at man altid kan lave et skattefrit ekstra
afdrag i.f.m. refinanciering.

Nico