Ny hjemmeside
Fra : enrico

Dato : 02-12-03 00:39

Viborg Fiskeriforening har lavet en hjemmeside:

www.vibfisk.dk

-enrico

Fra : Jorgen Skarup

Dato : 02-12-03 09:41

In article <a4knsvgo3vh6f5m3ovj3f07t1rilmsk36j@4ax.com>,
enrico <enricoool@hotmail.com> wrote:

> Viborg Fiskeriforening har lavet en hjemmeside:
>

> www.vibfisk.dk
>

> -enrico

Flot, enkelt, seriost og overskueligt.

Fra : jensen

Dato : 03-12-03 20:01

Hmm.. Nogen der kan svare på hvad det "Linné" betyder som står i parantes
efter fiskenavnene, som jeg formoder er latin?

Fra : Thomas

Dato : 03-12-03 21:49

Det er navnet på den svensker der fandt på navnet.
Thomas

Fra : Marius Hildebrandt

Dato : 04-12-03 08:55

jensen wrote:
> Hmm.. Nogen der kan svare på hvad det "Linné" betyder som står i
> parantes efter fiskenavnene, som jeg formoder er latin?

Carl von Linné er (var) en kjent svensk vitenskapsmann:

http://www.linnaeus.uu.se/online/index.html

--
Marius
..

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 04-12-03 09:38

Der står forskellige navne på personer efter alle navne på dyr, planter
svampe mm.
Linne var den der fandt på systemet med et slagtsnavn (f.eks. Salmo) og et
artsnavn. (salar, trutta ...)
Og igen samle slægterne i familier, ordener mm.
Og da han fandt på systemet navngav han selvfølgelig de dyr han kendte.
Derfor har de mest almindelige dyr hans navn efter.

Fiskenavnene er i øvrigt ikke latin som sådan. En romer ville ikke forstå en
brik af det.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : enrico

Dato : 04-12-03 13:31

On Thu, 4 Dec 2003 09:37:44 +0100, "Erik Breum Petersen"
<erikbreum???@hotmail.com> wrote:

>Fiskenavnene er i øvrigt ikke latin som sådan. En romer ville ikke forstå en
>brik af det.

Sikken en diskussion vores hjemmeside har afstedkommet. Men det er jo
fint.

Billedet af Salmo Trutta (Linnè) er jo en regnbueørred, kan jeg godt
se.

Er der en behjælpelig person, der kan finde det rigitge billede, vi
kan benytte på siden? Gerne en transparent GIF. Desuden savner vi jo
transparente giffer af

Perca Fluviatilis - (Linné) - aborre
Esox Lucius (Linné) - gedde
Lucioperca lucioperca (Linné) - sandart