Efter genopfyldning af HP 930c.
Fra : Michael Sørensen

Dato : 17-04-01 18:54

Hejsa...

Hva' dælen gør man, når man har genopfyldt den tomme
patron i en HP 930c printer og printeren bliver ved med
at advare om tom patron.

Jeg har prøvet at slukke og tænde, hive strømmen helt fra
og fjerne og isætte patronen mange gange, uden held ;o(

Er der en form for "serienummer" på patronen som printeren
kan huske eller hva' ???

Forslag modtages med kyshånd.

--
med venlig hilsen - best regards

Michael Sørensen - aka Dino_DK
www.m-k-s.dk - post@REMOVEm-k-s.dk
ICQ#: 41174628 - Homo Sapiens v. 2.00

Fra : THF

Dato : 17-04-01 20:53

> [...]
>og fjerne og isætte patronen mange gange, uden held ;o(
>
>Er der en form for "serienummer" på patronen som printeren
Nok mere en luftlomme, eller blækken ikke rører ved de små følere
som jeg går ud fra der sidder på indersiden.

--
MVH THF Cessna 182S

Fra : Michael Sørensen

Dato : 17-04-01 22:18

Hej igen...

Vil lige tilføje at printeren skam skriver udemærket.
Den vil bare ikke vise at den har fået blæk på, og
det er jo ret træls med hyppige advarsler om for lav
blækstand ?!?

Fra : Erik Gildsig Poulsen

Dato : 17-04-01 23:19

Hej Michael

Jeg har godt nok en Lexmark printer, mon ikke at det er det samme man skal.
Jeg skal bare ind i mit printer prg. og sætte det op til, at der er i sat en
nye patron.

Håber, at det hjælper dig lidt på vej!

/Erik

Fra : THF

Dato : 18-04-01 11:39

> [...]
>Jeg skal bare ind i mit printer prg. og sætte det op til, at der er i sat en
Der er korrekt, det skulle man også på min Z52, den kunne dog selv føle
når patronen har været udskiftet, hvorefter programmet poppet frem.

--
MVH THF Cessna 182S

Fra : Michael Sørensen

Dato : 18-04-01 11:52

> Der er korrekt, det skulle man også på min Z52, den kunne dog selv føle
> når patronen har været udskiftet, hvorefter programmet poppet frem.

Tjah..., nu var det i første omgang den sorte patron jeg fyldte noget på,
idag
kom så turen til farvepatronen, men stadigvæk kan den ikke finde ud af at
jeg har fyldt blæk på, temmelig irriterende....

Der er ikke noget i det program til printeren der kan "nulstilles", ikke
noget
jeg kan finde ihvertfald, og den primitive indikation på printeren selv,
viser osse
at der mangler blæk (fungerer ved at slæden flytter sig hen til bestemte
mærker
når man løfter låget)....

Fra : ab

Dato : 18-04-01 12:24

Det kunne godt lyde som om du ikke har det rigtige software til printeren -
har du det ?

Hvis du kun har en driver vil printeren sagtens kunne skrive, men så mangler
du hele vedligeholdelsesprogrammet - der hvor du kan vælge rengøring af
hovederne, nyopfyldning m.v.

MVH ab

Fra : Michael Sørensen

Dato : 18-04-01 14:47

> [...]
mangler
> du hele vedligeholdelsesprogrammet - der hvor du kan vælge rengøring af

Joh, jeg har godt nok hele vedligeholdelsesprogrammet,
med mulighed for kalibrering, rensning og testudskrift, men
ikke nogen steder at fortælle om nye patroner, det er for-
øvrigt den nyeste driver-pakke fra HP version 3.1.

Så det er ikke der det er galt, selve indikationen på
printeren viser osse forkert, så det burde jo ikke være et
driver problem, da det jo må være i printeren det styres...

Men tak for alle rådene, jeg må rode lidt videre med det...

Fra : Michael Sørensen

Dato : 18-04-01 20:52

> [...]
> og fjerne og isætte patronen mange gange, uden held ;o(
>
> Er der en form for "serienummer" på patronen som printeren

Hej igen, lige en sidste post omkring mit lille problem...

Nu er det løst, det viste sig at der er en form for check af
patronerne, så man kan ikke bare sætte den gamle i igen...

Her er hvad jeg fandt på comp.periphs.printers:

-----
Yes this is normal as the printer doesn't realise you've changed the
cartridge unless it's a brand new cartridge. The printer looks for the
different signature of a new cartridge, probably derived from a simple
binary code via various contacts being on or off inside the cartridge (I'm
guessing here). Some kind person posted a cure for this problem that can
reset either or both cartridges, I'm posting the version for both, just
adapt it for one cartridge if that's all you've refilled:-

Leading the printer to believer the cartridges are new:
- Turn on the printer.
- Open up the cover, remove both cartridges.
- Place both cartridges in front of you so that you can see the contact
foil, with the nozzles facing downwards.
- With adhesive tape, cover the four upper contact points on the far
left contact column of both cartridges
- something like this:
X . .
X . .
X . .
X . .
.. .
.. .
.. .
.. .
.. .
.. .
.. .
.. .

- Reinsert the two cartridges.
- Close the cover.
- Open the cover again after 2 or 3 seconds.
- Wait until the printer gives you the cartridge carriage (If there
seems to be a problem with either of the cartridges, ignore it)
- Open the cover, remove the two cartridges.
- Place both cartridges infront of you so that you can see the contact
foil, with the nozzles facing downwards.
- Remove the adhesive tape.
- With adhesive tape, cover the four upper contact points on the far
right contact column of both cartridges
- something like this:
.. . X
.. . X
.. . X
.. . X
.. .
.. .
.. .
.. .
.. .
.. .
.. .

- Reinsert the two cartridges.
- Close the cover.
- Open the cover again after 2 or 3 seconds.
- Wait until the printer gives you the cartridge carriage movement (If there
seems to be a problem with either of the cartridges, ignore it)
- Open the cover, remove the two cartridges.
- Remove the adhesive tape.
- Clean the contacts well.
- Reinsert the two cartridges.
- Close the cover.
- That's it !!!
-----

Det virkede for mig

Tak til alle der prøvede at hjælpe...

Fra : Daniel

Dato : 19-04-01 01:20

Hej Michael!

Nogle har sagt til dig at du måske ikke har det rigtige software, men det er
ikke korrekt. Softwaret du har er helt ok.
Der sker bare det at når du bruger genopfyldning til hp930c, vil den lave
"ballade" med blæk-niveau. Dette er helt normalt! Skriv til mig, og så
sender jeg dig et word-doc hvorpå der står præcis hvad du skal gøre for at
undgå dette. (jeg kan fortælle at du bl.a. skal tape noget på
blækpatronerne, og derefter tage det af igen, så den genstarter) Det er ikke
ehlt nemt, men det virker godt!

Hilsen Daniel!