Jagt med Drilling
Fra : Jæger

Dato : 01-12-03 07:53

Der er desværre ingen grupper under jagt marked så jeg vover pelsen, da det
er her de rigtige jagtinteresserede er .
Jeg går meget på jagt alene med hund og har nogle steder, hvor der er en del
råvildt. Når jeg tager riflen med, kommer råvildet til et haglskud og har
jeg haglvåben med, står de ude på 50 meter og griner af mig. Derfor kunne
jeg godt tænke mig en drilling.
Hvad kaliber skal det være, Hvad er bedst til prisen. Kom gerne med jeres
erfaringer.
evt hvis i har noget til salg så kom frem med det.

Poul

Fra : Mads

Dato : 01-12-03 09:52

Jæger wrote:
> [...]
> erfaringer.
> evt hvis i har noget til salg så kom frem med det.

Jeg har selv en Blaser drilling i kaliber 20 / 30. R Blaser - et herligt
våben.

Jeg har valgt kaliber .30 R blaser da jeg kommer på trykjagter, hvor der
er mulighed for kronvildt og dåvildt. Men hvis det kun er råvildt som du
for chance for så kan en mindre kaliber da gøre det.

Derudover ville jeg have en rand patron, da den er noget nemmere at få
fat i når der skal genlade, randen gør at selv med handsker på kan jeg
nemt få fat i patronen og få den ud af kammeret.

Jeg har skudt råvildt med den både med kugle og hagl, derudover sneppe,
ræv, hare, fasan med hagl, og er meget glad for fleksibiliteten i en
drilling.

Mads