Zeus er blevet indlagt :'((
Fra : maz

Dato : 02-12-03 18:02

Måtte køre Zeus akut på Dyrehospitalet for 1½ time siden. På det tidspunkt
havde han kastet op ca. 30 gange (slim og skum) og han blev ved, da vi kom
på skadestuen. De har nu indlagt ham, og beholder ham minimum til i morgen
for at finde ud af, hvad der er galt. Han har det rigtig skidt. Min stakkels
lille Zeus :'((

/Maria

Fra : DK-Pisik

Dato : 02-12-03 18:05

Hej Maria

Lyder bestemt ikk godt med stakkels Zeus. Håber han snart er frisk igen og
klar til at komme hjem.

/ Inger Kaya
DK-Pisik
http://www.pisik.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 02-12-03 18:11

"DK-Pisik" <TumlingSLET@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Hej Maria
>
> Lyder bestemt ikk godt med stakkels Zeus. Håber han snart er frisk igen og
> [...]
Hej
Øv da!
Men godt at han blev indlagt så dyrlægen kan finde ud af hvad der er galt
med ham.
God bedring!
Hilsen Vibeke

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 18:24

"maz" <mackMOVE@THISmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på skadestuen. De har nu indlagt ham, og beholder ham minimum til i morgen
> for at finde ud af, hvad der er galt. Han har det rigtig skidt. Min

Det er jeg ked af, at høre. Det er ikke sjovt, når ens dyr lider.
Kan han have spist noget, han ikke kan tåle ?
Virkede han bevidst, omkring jeres tilstedeværelse ?

Han er i hvert fald i gode hænder nu, så lad os håbe, at dyredoktoren finder
ud af, hvad der er galt, så Zeus snart kan komme hjem, rask og glad.
God bedring med ham.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : maz

Dato : 02-12-03 20:10

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message >
> Det er jeg ked af, at høre. Det er ikke sjovt, når ens dyr lider.
> Kan han have spist noget, han ikke kan tåle ?

Ja, det er ikke så godt, faktisk :(
Han har ikke spist noget han ikke kan tåle. Han fik det bare dårligt meget
pludseligt - i løbet af ca. 1 time kastede han op godt 30 gange - de sidste
5 gange skreg han :´((
Det var hjerteskærende, så jeg er helt ødelagt....

Tak for jeres trøst....

/Maria

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 21:07

> 5 gange skreg han :´((
> Det var hjerteskærende, så jeg er helt ødelagt....

Åhh, nej, stakkels mis.
Meld endelig tilbage, når der er nyt fra dyrlægen.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ann K

Dato : 02-12-03 22:43

Åhh Maria... Håber virkelig at det vil vise sig at være et eller ander
"harmløst" forbigående, som i selve situationen virker meget slemt!
God bedring til Zeus
Ann

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-12-03 23:37

In article <3fcce3a0$0$95088$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, maz
<mackMOVE@THISmail.dk> wrote:

> [...]
> 5 gange skreg han :´((
> Det var hjerteskærende, så jeg er helt ødelagt....

Åh nej da... den stakkel
Hvor har jeg ondt af ham, det lyder grimt - bare de nu snart får ham
til at få det lidt bedre...
Vi krydser fingre og poter for den lille blåøje..

Fra : Birgitte

Dato : 02-12-03 23:40

> [...]
> på skadestuen. De har nu indlagt ham, og beholder ham minimum til i morgen
> for at finde ud af, hvad der er galt. Han har det rigtig skidt. Min

Hej Maria
Det er aldrig sjovt at skulle aflevere sit syge dyr hos dyrelægen og så gå
derfra igen...
Jeg krydser finger for at det ikke er noget alvorligt som har ramt Zeus.
Pøj pøj og held og lykke.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : AEK

Dato : 02-12-03 23:45

"maz" <mackMOVE@THISmail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Maria,

vi krydser ALT , hvad krydses kan.
God bedring her fra.

Hilsen
Anya.

Fra : maz

Dato : 03-12-03 00:44

Har hørt fra Dyrehospitalet:
Zeus fik det gradvist værre med mere voldsom og blodig opkast på trods af
både kvalmestillende, smertestillende og beroligende. Dyrlægerne kom frem
til, at der sad noget i spiserøret og generede ham.

Han har været i narkose her til aften og er blevet endoskoperet. I hans
spiserør, ned gennem mavesækken og et stykke ned i tarmen sad en lang
indfiltret hårbollelignende (mm) klump, der havde snoet sig rundt og sad
fast! og derfor ikke kunne komme hverken den ene eller anden vej. Zeus's
mange (naturlige) opkastforsøg gjorde at han fik spasmer i spiserøret, som
var grunden til at slim og skum kom op.
Det lykkedes for dyrlægerne at få frigjort klumpen - også nede i tarmen - og
få det hele med op - i tide. Ellers havde operation været eneste anden
udvej, for hans tilstand var kun blevet værre...

Lige nu ligger han i opvågning og skal vurderes i morgen formiddag.
Forhåbentligt får jeg ham hjem i morgen eftermiddag, hvis han er stabil.
Umiddelbart ser det ud til at "klumpen" var skurken...

Jeg er SÅ lettet efter 6 meget meget lange, smertelige og urolige timer,
hvor jeg kun har haft Zeus i tankerne... Kunne slet ikke forestille mig
livet uden ham......

Tak for al jeres støtte - det betyder virkelig meget...
/Maria

Fra : Ann K

Dato : 03-12-03 01:15

Hej Maria.
Åhhh - det var dejligt at få en update så hurtigt... og så endda med noget
der lyder som gode nyheder! Håber at det var den der "hårbolletingest" der
generede og at Zeus nu vil få det helt godt igen.

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-12-03 02:00

In article <3fcd23d6$0$95077$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, maz
<mackMOVE@THISmail.dk> wrote:

> Jeg er SÅ lettet efter 6 meget meget lange, smertelige og urolige timer,
> hvor jeg kun har haft Zeus i tankerne... Kunne slet ikke forestille mig
> livet uden ham......

Stakkels Zeus, sikke en omgang. Jeg kan forestille mig din bekymring.
Herligt at det tilsyneladende ender godt. Der er nok én der skal
forkæles og nusses skaldet når han kommer hjem

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 03-12-03 08:37

> [...]
> livet uden ham......
>
> Tak for al jeres støtte - det betyder virkelig meget...

Hej Maria.

Puha....sikke da en historie at stå op til . Jeg fik helt en klump i
halsen, da jeg læste dit øverste indlæg. Man frygter jo altid det værste. Og
man er så pokkers hjælpeløs, når man står der med en syg kat, der ikke kan
fortælle, hvad der er galt.

Men hvor var det dog dejligt at høre, at det "bare" var en dum hårklump. Jeg
krydser fingre for, at du får ham hjem i dag, så han rigtig kan blive
forkælet, og så du kan sove roligt igen .

Rigtig god bedring med ham, og en masse tanker og gode vibrationer herfra
.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 11:02

"maz" <mackMOVE@THISmail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Maria !

> Jeg er SÅ lettet efter 6 meget meget lange, smertelige og urolige timer,
> hvor jeg kun har haft Zeus i tankerne... Kunne slet ikke forestille mig
> livet uden ham......

Dejligt og høre, at dyrlægerne fandt ud af, hvad der var galt.
Det var da godt, at du ikke skulle vente hele natten.
Dejligt at Zeus snart kommer hjem igen. Han er nok træt, efter den omgang.
Fortsat god bedring med ham !
Jeg er glad for og høre, at det hele ender godt

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : DK-Pisik

Dato : 03-12-03 11:05

Hej Maria

Er glad for at Zeus blev operereret og det tilsyneladende gik godt. Hvordan
går det her til formiddag med ham ?

/ Inger Kaya
DK-Pisik
http://www.pisik.dk

Fra : Ragna

Dato : 03-12-03 11:13

Hej Maria!

Hvor var det godt, at du var hjemme og kunne reagere hurtigt, så stakkels
Zeus kunne få hjælp hurtigt.
Man føler sig uendelig hjælpeløs, når ens kæledyr lider, men heldigvis fandt
dyrlægerne årsagen.
Jeg håber, du snart kan få en rask Zeus hjem igen.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Kate

Dato : 03-12-03 18:49

"maz" <mackMOVE@THISmail.dk> wrote in

> [...]
> formiddag. Forhåbentligt får jeg ham hjem i morgen eftermiddag,
> hvis han er stabil. Umiddelbart ser det ud til at "klumpen" var

Puha, Maria, det var dog en skrækkelig omgang Zeus har været udefor.
Godt du hurtigt fik ham i behandling og god bedring med ham.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-12-03 00:45

"maz" <mackMOVE@THISmail.dk> writes:

> Har hørt fra Dyrehospitalet:

Juble

> Jeg er SÅ lettet efter 6 meget meget lange, smertelige og urolige timer,
> hvor jeg kun har haft Zeus i tankerne... Kunne slet ikke forestille mig
> livet uden ham......

Kender det, noget med at skulle gå sidelæns ud af døren for at kunne
få plads til smilet

> Tak for al jeres støtte - det betyder virkelig meget...
> /Maria

Anastacia sender fluks et trøste spinbrum

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : maz

Dato : 03-12-03 14:04

Lige nu priser jeg mig lykkelig for, at jeg var hjemme i går, da Zeus blev
dårlig.

Har netop talt med Dyrehospitalet/dyrlægen, der fortalte mig, at Zeus's
kredsløb var tæt på at svigte i går aftes kort tid efter at jeg afleverede
ham. Han var meget medtaget og dehydreret og kredsløbet meget overbelastet -
altså langt dårligere end både jeg og dyrlægen havde troet. Jeg er glad for,
at dyrlægen først fortalte mig om dette i dag :-/

Zeus kommer hjem i dag, men kun på prøve - skal hente ham kl. 15.00. Han er
stadig meget medtaget, stresset og afkræftet og vil ikke spise eller drikke
og ligger bare ned. Han har ligget med drop siden narkosen i går aftes pga
dehydrering. Heldigvis er der ikke kommet sår, rifter ell. lign i
mave-tarmsystemet, så det er en lettelse.

Inden torsdag morgen skal han have spist og rettet sig en del, ellers skal
han tilbage på hospitalet. Dyrlægen mener, at det er bedst, at han kommer
hjem i trygge og vante omgivelser, hvis han kan klare det. Jeg håber
virkelig, at jeg kan få noget mad og væske i ham, og at de to små
terroristkillinger giver ham lidt ro! :-/
Det værste er overstået, men der er et stykke vej endnu, før Zeus har det
godt igen... Min stakkels lille pus :´((

Og ja... det er dyrt. Regningen er foreløbig på 5100,- kr, men til gengæld
er Zeus i live....

Maria

Fra : Battlefield´s

Dato : 03-12-03 14:02

> [...]
> godt igen... Min stakkels lille pus :´((
>
> Og ja... det er dyrt. Regningen er foreløbig på 5100,- kr, men til gengæld

Hej Maria
Godt at du kom til dyrlæge i tide, tænk engang at en hårbolle kan gøre så
meget skade.
Det skal nok hjælpe når han kommer hjem i vante omgivelser. Du må jo evt.
lukke ham for sig selv hvis de to små bliver for interesserede i ham.
Hilsen og god bedring til Zeus!
Vibeke

Fra : Denise

Dato : 03-12-03 16:42

Puha Maria, sikken en oplevelse, det må godt nok have været slemt for jer
begge. Godt han slap for operationen, som f.eks. Hans' Bisse skulle igennem.
Nu kan det jo kun gå fremad. Krydser fingre for det lille pus, det skal nok
hjælpe når han er kommet hjem til knus og kram .
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 03-12-03 18:52

"maz" <mackMOVE@THISmail.dk> wrote in

> Zeus kommer hjem i dag, men kun på prøve

Puuuh. Håber og tror at Zeus trods alt vil være glad for at komme hjem
i vante omgivelser.
Håber du kan få vand og føde i ham, så han ikke skal tilbage til
dyrehospitalet igen.
Fortsat god bedring med ham.

Fra : Trine Piltoft

Dato : 03-12-03 19:44

Hej Maria

Sikke da en frygtelig historie - godt du var hjemme så du kunne opdage at
noget var galt i tide.

De bedste tanker til dig og Zeus

Mange hilsner
Trine & co.

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: mailSLETDETTE@piltofts.dk
Web: www.piltofts.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 03-12-03 22:14

Det var vel godt nok rart at høre.
Håber han kommer hurtigt ovenpå igen.

.... og lige et lille råd. Pas på med at behandle ham "for syg".
Jeg har selv oplevet at "over"pusle en kat, så den nærmest opgav. Og en af
mine killingekøbere oplevede det også, da hendes kat åd et stykke nylonsnor
og måtte opereres, for at få den fjernet. Hun overpassede katten, og den
mistede modet.
Hav tingene så normalt som muligt, men vær selvfølgelig meget opmærksom, så
vil han føle sig glad og lettet over at være kommet hjem til mooooooar i de
vante omgivelser
Held og lykke, vi krydser fingre.

--
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 07-12-03 12:45

Hej Maria!

maz wrote:
> Lige nu priser jeg mig lykkelig for, at jeg var hjemme i går, da Zeus
> blev dårlig.

Vi har da slet ikke hørt hvordan det videre gik med Zeus efter du fik ham
hjem??

Mvh.
Danielle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-12-03 16:14

In article <bqv3pf$9q2$1@sunsite.dk>, Danielle Nielsen
<suzieSLET@FJERNwebspeed.dk> wrote:

> Hej Maria!

> Vi har da slet ikke hørt hvordan det videre gik med Zeus efter du fik ham
> [...]
Hørt!
Jeg har osse spekuleret på, om han nu spiste og drak som han skulle. Så
vidt jeg forstod var det betingelsen for at han kunne blive hjemme?