NIC driver
Fra : Jens Peter Sørensen

Dato : 02-12-03 22:32

Hej

Jeg mangler en driver til et 3com netkort, 3c905B-TX.
3com skriver at driveren man kan hente på deres web er testet til B.la. SUSE
og RH distributioner men kan den bruges i en Debian Linux ?

Jeg har tidligere haft netkortet til at virke i en SUSE 6.2 men nu ville jeg
så prøve at lægge en Debian på min maskine, men det ser ikke ud til at mit
3Com kort er i den Debian jeg lige har hentet hjem.
Såe kan jeg hente driveren til de andre distributioner og forvente/håbe det
virker ??

Jens Peter Sørensen
Jens.peterFJERNES@privat.tele.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 02-12-03 22:43

Den Tue, 2 Dec 2003 22:31:30 +0100 skrev Jens Peter Sørensen:
> [...]
>så prøve at lægge en Debian på min maskine, men det ser ikke ud til at mit
>3Com kort er i den Debian jeg lige har hentet hjem.

Har du prøvet den indbyggede 3c59x driver? Den virker til både 3c59x
og 3c9xx kort.

Mit eget 3c905B kort kører med denne driver:

kfr:kfr$ /sbin/lsmod
Module Size Used by
3c59x 24864 1 (autoclean)
$ /sbin/lspci:
00:10.0 Ethernet controller: 3Com Corporation 3c905B 100BaseTX [Cyclone]
(rev 24)

>Såe kan jeg hente driveren til de andre distributioner og forvente/håbe det
>virker ??

Det kommer an på 3com...

Mvh
Kent

Fra : Jens Peter Sørensen

Dato : 03-12-03 07:36

leeloo@phreaker.net (Kent Friis) skrev:

>Har du prøvet den indbyggede 3c59x
>driver? Den virker til både 3c59x
>og 3c9xx kort.

Jeg prøvede under en "test" installation, men det så ikke ud til at
den ville fungere -
men at installationen senere fladt til jorden pga mangelende disk
plads kunne måske være
en medvirkende årsag. Så jeg må finde en større disk og prøve igen.

--
Jens Peter Sørensen