MS Windows
briani 27239
Hjælp.. Win Xp bruger 900 mb til noget jeg~
Fra : Mikael Andresen

Dato : 03-12-03 22:14

Ja som der er skrevet er der en folder i Win Xp som bruger 900 MB, som jeg
umiddelbart ikke ved hva er... det drejer sig om C:\Documents and
Settings\Mikael\lokale indstillinger\application data\.... hva er det der er
der.. der er en mappe med nogget autocad, adobe reader. Men jeg ved
programmerne ikke er installeret der, så hva er det så der æder min
plads.... der skulle vel ikke være nogen som ligger inde med et lille
program der kan vise fordelingen af brugt plads i de forskellige mapper på
en gang... er træt af al den højreklikken og egenskaber.....
Grunden til jeg pylrer sådan med pladsen er jeg kun har 20 gb på min bærbare
og bruger mange store programmer/filer

Mvh. Mikael

Fra : XoDeus

Dato : 03-12-03 22:51

Du har ret. Programmerne er ikke installeret der; og dog, det er her de
gemmer alle DINE indstillinger alle dine fast-load dll filer osv. Så den
folder vil fylde mere og mere jo mere du installerer og det er der ikke
noget at gøre ved. Du kunne evt. skifte til ældre dato windows eller måske
et linux system hvor du bedre har styr på hvilke programmer ligger hvor og
hvor meget plads disse benytter.

//XoDeus

Fra : Edmund

Dato : 03-12-03 23:07

Mikael Andresen skrev:

> [...]
> som jeg umiddelbart ikke ved hva er... det drejer sig om C:\Documents
> and Settings\Mikael\lokale indstillinger\application data\.... hva er

Der er jo f.eks mappen til Outlook Express
Temporary Internet Files
Cd-brænding (filer du måske har glemt at brænde)

> er træt af al den højreklikken og
> egenskaber.....

Hold musen over mappen så kommer info af sig selv og du slipper for
besværet

--
Mvh Edmund

Fra : Mikael Andresen

Dato : 03-12-03 23:32

takker for de hurtige svar..... er dog stadig int i et program der viser
mængden i mapper

Fra : Pico

Dato : 03-12-03 23:29

Edmund wrote:

> [...]
> Cd-brænding (filer du måske har glemt at brænde)

> Hold musen over mappen så kommer info af sig selv og du slipper for

Man lærere da også noget hele tiden Jeg har åbenbart ikke været tålmodig
nok og ladet musen få et hvil Det er et godt tip.
For det meste bruger jeg Win Comander og mellemrum tasten til at se størelsen.
Pico

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 03-12-03 23:35

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> wrote in message

> Der er jo f.eks mappen til Outlook Express

Nu bruger jeg godt nok ME, men jeg sletter da jævligt flere 100 Mb .dbx
filer fra OE (nyhedsgrupper, sendt og modtaget mails,...)

mvh Frank

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-12-03 16:50

In article <bqloet$54m$1@sunsite.dk>, fkj@ifa.au.dk says...
> Nu bruger jeg godt nok ME, men jeg sletter da jævligt flere 100 Mb .dbx
> filer fra OE (nyhedsgrupper, sendt og modtaget mails,...)

Du opfordrer altså manden til at slette sine mails?

Tsk-tsk...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-12-03 12:19

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> In article <bqloet$54m$1@sunsite.dk>, fkj@ifa.au.dk says...
>
> Du opfordrer altså manden til at slette sine mails?
>
> Tsk-tsk...

Rolig nu. Jeg siger, at der kan ligge mange Mb i dbx filer (især hvis man
bruger binær grupper), og at jeg sletter nogle af dem en gang i mellem. Jeg
nævner, hvad det er der ligger i filerne "nyhedsgrupper, sendt og modtaget
mails,...", og så kan man vel selv bestemme om man vil slette dem. Filerne
hedder det de hedder, så man kan let se hvad det er man sletter.

Jeg har i øvrigt hjulpet Mikael via mail, så det skulle være ok nu

mvh Frank

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-03 14:41

In article <br4b2s$dcu$1@sunsite.dk>, fkj@ifa.au.dk says...
> Rolig nu. Jeg siger, at der kan ligge mange Mb i dbx filer (især hvis man

Nej, for du gør det forkert og opfordrer dermed andre til også at gøre
det forkert.
OE har funktioner der beregnet til at rydde op med, således at der kun
bliver ryddet ud i det skal skal væk.

Men det ved de mere om i dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-
express

> Jeg har i øvrigt hjulpet Mikael via mail, så det skulle være ok nu

Ja, for Mikael, men ikke for de andre som læser denne gruppe.

Og hvad var det så der fyldte så meget?

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-12-03 11:54

> [...]
> det forkert.
> OE har funktioner der beregnet til at rydde op med, således at der kun

Jeg bruger ikke "rydde op" funktionen i OE, så jeg ved ikke helt, hvordan
den virker. Men hvis du nu f.eks. har downloadet 900 Mb fra en binær gruppe
og du stadig bruger gruppen, så sletter den vel ikke alle de gamle indlæg
som ligger og fylder? Dette kan du let gøre ved at slette de rigtige filer.

> Men det ved de mere om i dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-
> express

Sikkert, men nu er tråden startet her, hvorfor så begynde at bryde den op,
bare fordi vi kommer ind over et andet emne?

> Ja, for Mikael, men ikke for de andre som læser denne gruppe.

I mit indlæg i gruppen siger jeg også, hvad det er der bliver slettet.

> Og hvad var det så der fyldte så meget?

Det sagde han ikke.

mvh Frank