MS Windows
briani 27239
Windows XP og så gem gif filer?
Fra : Ole

Dato : 01-12-03 21:48

Hej

Jeg har lige købt ny computer med windows XP home edition.

Når jeg så f.eks er på nettet og finder f.eks. en clipart i gif format og
vil gemme den på min computer. Så sætter jeg musen på det pågældende billede
og højreklikker og vælger så "gem billede som" - men så står den altså
automatisk som filtype Bitmap (*.bmp) og dette kan jeg ikke ændre på.

Jeg kan se at det pågældende billede faktisk er af gif format ved at
højreklikke på billedet og så klikke på egenskaber.

Hvad er galt, og hvad er en Bitmap filtype i grunden ?

Mvh.
Ole

Fra : Torben

Dato : 01-12-03 21:52

"Ole" <nomail@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> højreklikke på billedet og så klikke på egenskaber.
>
> Hvad er galt, og hvad er en Bitmap filtype i grunden ?

Prøv at tømme midlertidlige internet filer, og genstart
--
Mvh Torben

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 01-12-03 21:59

Ole wrote:
> [...]
> pågældende billede og højreklikker og vælger så "gem billede som" -
> men så står den altså automatisk som filtype Bitmap (*.bmp) og dette

Slet midlertidige internetfiler og du kan igen gemme *.gif og *.jpg osv.

Prøv at indstille IE til kun at have 30-40MB til rådighed til temp
filer.

Funktioner - Indstillinger - slet filer...
derefter skal du ind under Indstillinger og begrænse IEs brug af
diskplads.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Ole

Dato : 01-12-03 22:16

> [...]
> filer.
>
> Funktioner - Indstillinger - slet filer...
> derefter skal du ind under Indstillinger og begrænse IEs brug af

Jeg har slettet midlertidige internetfiler og genstartet computer. Har
ændret til 40MB som rådighed til temp. filer.

Men det har ikke hjulpet. Når jeg vil gemme, vil den automatisk gemme i
mappen "Billeder" og så siger den at det er som Bitmap (*.bmp) og jeg kan
ikke ændre filtypen. Mystisk....???

Alternativ er at jeg kan få XP til at sende billedet til mig selv pr. mail
og så er det som gif fil, men det er da en besværlig måde.

Mvh.
Ole

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-12-03 22:36

"Ole" <nomail@hotmail.com> skrev :

>Men det har ikke hjulpet.

Har du genstartet?
Det er som regel nødvendigt.
--
Knud

Fra : Ole

Dato : 01-12-03 22:43

> Har du genstartet?
> Det er som regel nødvendigt.
> --
> Knud

Har også haft computer lukket ned og genstartet. Den vil stadig gemme som
Bitmap. Kan det være noget med den side jeg er på det er galt med?

Jeg forsøger fra denne http://www.webhulen.dk/clipart/juleclipart01 men den
vil altså gemme som Bitmap på min computer under min mappe Billeder.

Mvh.
Ole

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-12-03 22:57

"Ole" <nomail@hotmail.com> skrev :

>Jeg forsøger fra denne http://www.webhulen.dk/clipart/juleclipart01 men den
>vil altså gemme som Bitmap på min computer under min mappe Billeder.

Det samme her med IE, Mozilla kan godt finde ud af at gemme som
*.gif.

Reklamebanneret på siden kan jeg godt gemme som *.gif, så det er
ikke IE's cache der driller.

Så svaret må være brug en anden browser eller konverter den til
*.gif bagefter.
--
Knud

Fra : Ole

Dato : 02-12-03 06:55

> [...]
> ikke IE's cache der driller.
>
> Så svaret må være brug en anden browser eller konverter den til

OK Knud, tak for hjælpen, så er det jo ikke min computer der er noget
galt med....

Fra : A.Pedersen

Dato : 02-12-03 19:24

"Ole" <nomail@hotmail.com> wrote in news:bqh90h$72k$1@news.net.uni-
c.dk:

> [...]
> den
Billeder.

> OK Knud, tak for hjælpen, så er det jo ikke min computer der er

Til Ole

Har lige prøvet at gemme billede hvis du selv skriver gif bliver det
gemt som gif og ikke som bitmap.

Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-12-03 20:02

"A.Pedersen" <nospam@hotmail.com> skrev :

>Har lige prøvet at gemme billede hvis du selv skriver gif bliver det
>gemt som gif og ikke som bitmap.

Nej, det bliver stadig gemt som en *.bmp, blot med forkert
filtypebetegnelse.

Du kan se det på filstørrelsen bl.a., den er den samme uanset om
du gemmer det som *.bmp eller *.gif.

Du kan heller ikke lave baggrunden transparent i den »gif«, du
har gemt i fra IE, hvilket man kan med en gif.

I Mozilla, som godt kan finde ud af at gemme dem som *.gif fylder
de mindre saom *.gif.

PS. Vær rar at klippe lidt i det du citerer i dine svar, der er
ingen grund til at citere det hele, du svarer på.

med venlig hilsen
Knud