Newbie spørgsmål: Skift fra DOS compiler t~
Fra : Tristan

Dato : 02-12-03 23:39

Hej

Jeg har netop genneført første del af datamatikeruddannelsens grundlæggende
programmering i C++. Som alle andre (vil jeg gætte på) har vi arbejdet med
en DOS-baseret compiler og har lavet de mest basale programmer.

Nu har jeg imidlertid fået blod på tanden og ville gerne compilere mine
programmer i BC6.0 så de kunne få knapper, menuer etc., men for at sige det
rent ud, så aner jeg ikke hvor jeg skal starte. Jeg kan være sart, men jeg
synes at man som ny bruger af programmet bliver overbombarderet med
"nyttige funktioner" så man mere er rådvild end afklaret.

Er der en, som har overvundet disse vanskeligheder, og som har lyst til at
dirigere mig i den rigtige retning ved at oplyse om en bogtitel / site /
hvilketsomhelst medie, hvor jeg kan starte

På forhånd tusind tak for hjælpen

Venlig hilsen - Tristan

Fra : Ivan Johansen

Dato : 03-12-03 08:34

Tristan wrote:
> Er der en, som har overvundet disse vanskeligheder, og som har lyst til at
> dirigere mig i den rigtige retning ved at oplyse om en bogtitel / site /
> hvilketsomhelst medie, hvor jeg kan starte

Du kan finde nogle artikler for begyndere i C++ her:
http://udvikleren.dk/articles.php?techid=1

Nogle af dem omhandler Borland C++ Builder (BCB), men hvor gode de er
ved jeg ikke.

Jeg mener at der findes et billigt hæfte om BCB på dansk men jeg kan
ikke huske hvad det hedder. Men en hvilken som helst boghandler kan nok
skaffe det.

Du kan finde anmeldelser af engelske bøger, hvor nogle omhandler BCB, på
http://accu.org

Vær for øvrigt opmærksom på at Borland C++ (BC) og Borland C++ Builder
(BCB) er to forskellige produkter. Jeg antager at du mener BCB6, da BC6
ikke findes.

Ivan Johansen

Fra : Tristan

Dato : 04-12-03 16:07

Hej Ivan

Tusind tak fordi du tog dig tid til at svare - det er gode råd og links
du har givet mig. Og ja, det er BCB6 (jeg skal lige lære fagsproget

Venlig hilsen

Tristan

Ivan Johansen <NG5@Padowan.remove.dk> wrote in

Fra : Kasper Bo Larsen

Dato : 05-12-03 14:43

Ikke for at tage modet fra dig, men BCB er altså på vej ud. Borland
har stoppet udviklingen af denne produktserie, så hvis du skal starte
fra scratch vil jeg anbefale dig at kigge på MS Visual C++ (VS 2003)
eller den nye BCX, som er Borlands bud på en moderne C++ compiler.

Kasper

Fra : Tristan

Dato : 08-12-03 12:25

Hej Kasper

SUK !! Sådan går det altid i denne verden - men ok, jeg kigger på BCX. Er
jeg urimelig, hvis jeg forestiller mig at flere af principperne fra BCB går
videre i BCX? Man havde dog fået etableret en form for standard så vidt jeg
har forstået??

Fra : Kasper Bo Larsen

Dato : 09-12-03 14:10

Du skal være velkommen. Såvidt jeg har forstået er BCX ret forskellig
fra BCB, og PT mangler der bl.a. en GUI designer. Jeg har selv brugt
BCB i flere år, men når engang min BCB5 ikke kan mere regner jeg med
at skifte til Visual Studio .NET. Tildels for at få en moderne C++
compiler men også for at kigge nærmere på C#.

Kasper

Fra : Christian Drivsholm

Dato : 03-12-03 19:03

Hej Tristan

Jeg har efterhånden programmeret meget i Borland C++ Builder 3, 4 og 5 Prof.

Jeg har haft meget fornøjelse af følgende to bøger:

Borland C++ Builder for Dummies
Teach Yourself in Borland C++ Builder 3 in 21 days, Kent Reisdorph.

Hilsen
Christian Drivsholm
Århus

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-03 16:04

Hej Christian

Tusind tak fordi du tog dig tid til at svare - jeg er på vej til
boghandleren !

Venlig hilsen

Tristan