MSP430x14x Flere Interrupts problem med ms~
Fra : Per Toft

Dato : 02-12-03 11:28

Hej

Vi sidder og arbejder på et projekt hvor vi skal bruge flere interrupts på
en MSP430F149 MCU.
Projektet bliver kompileret med mspgcc (mspgcc.sf.net) toolchain.

Når vi bruger flere interrupts så får vi en fejl:
msp430-ld: section .vectors [0000ffe0 -> 0000ffff] overlaps section
..text [0000fc00 -> 000100d7]

Vi skal gerne bruge:
UART0TX_VECTOR
ADC_VECTOR

Vi har husket og køre:

eint();

og kalder interruptene således:

interrupt(ADC_VECTOR) ADC12ISR(void)
{
ADC[0] = ADC12MEM0;
ADC[1] = ADC12MEM1; // Move results, IFG is cleared
ADC[2] = ADC12MEM2;
ADC[3] = ADC12MEM3;
}

interrupt(UART0TX_VECTOR) send_uart0(void)
{
}

Makefile:

# Project: MSP430
CPP = msp430-gcc.exe
CC = msp430-gcc.exe
RES =
OBJ = main.o konfiguration/konfiguration.o fejl/fejl.o toolboks/toolboks.o
porthandler/porthandler.o porthandler/adc.o terminalkomm/RS232.o $(RES)
LINKOBJ = main.o konfiguration/konfiguration.o fejl/fejl.o
toolboks/toolboks.o porthandler/porthandler.o porthandler/adc.o
terminalkomm/RS232.o $(RES)
LIBS = -L"C:/mspgcc/lib"
INCS = -I"C:/mspgcc/msp430/include"
BIN = main.exe
CFLAGS = $(INCS)-g -O2 -Wall -mmcu=msp430x149

..PHONY: all all-before all-after clean clean-custom

all: all-before main.exe all-after

clean: clean-custom
rm -f $(OBJ) $(BIN)

$(BIN): $(LINKOBJ)
$(CC) $(LINKOBJ) -o "main.exe" $(LIBS)

main.o: main.c
$(CC) -c main.c -o main.o $(CFLAGS)

konfiguration/konfiguration.o: konfiguration/konfiguration.c
$(CC) -c konfiguration/konfiguration.c -o konfiguration/konfiguration.o
$(CFLAGS)

fejl/fejl.o: fejl/fejl.c
$(CC) -c fejl/fejl.c -o fejl/fejl.o $(CFLAGS)

toolboks/toolboks.o: toolboks/toolboks.c
$(CC) -c toolboks/toolboks.c -o toolboks/toolboks.o $(CFLAGS)

porthandler/porthandler.o: porthandler/porthandler.c
$(CC) -c porthandler/porthandler.c -o porthandler/porthandler.o $(CFLAGS)

porthandler/adc.o: porthandler/adc.c
$(CC) -c porthandler/adc.c -o porthandler/adc.o $(CFLAGS)

terminalkomm/RS232.o: terminalkomm/RS232.c
$(CC) -c terminalkomm/RS232.c -o terminalkomm/RS232.o $(CFLAGS)

Vi vil gerne høre fra folk som har brugt flere interrupts på MSP'en

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 02-12-03 13:05

Per Toft wrote:
>[snip]
> Når vi bruger flere interrupts så får vi en fejl:
> msp430-ld: section .vectors [0000ffe0 -> 0000ffff] overlaps
> section .text [0000fc00 -> 000100d7]
>[snip]

Hvad sker der hvis i tvinger .text til at befinde sig et andet sted? (f.eks
med -Wl,-Ttext=2000) - Eller SKAL .text starte på 0xfc00? Det ville da virke
ret underligt, da interruptvektorerne altid starter ved 0xffe0, hvilket
ville medføre en maksimal programstørrelse på 0xffe0 - 0xfc00 = 992 bytes...
Og så hut jeg visker, så kunne koden være hele 60K, ikke sandt?

Men en .text sektion der slutter i 0x100d7? det virker vist ret umuligt på
for et 64K-adresseområde :)

Ellers kunne i spørge i comp.arch.embedded, der er rigtigt mange der er
kloge inden for det her område.

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Ole Lodahl Mikkelsen

Dato : 03-05-04 08:33

Per Toft wrote:
> [...]
>
> Når vi bruger flere interrupts så får vi en fejl:
> msp430-ld: section .vectors [0000ffe0 -> 0000ffff] overlaps section
*snip*

Det er jeres linker, der får forkerte instruktioner.
I skal ændre jeres linker-fil, så de to sektioner ikke overlapper hinanden.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 03-05-04 17:15

"Ole Lodahl Mikkelsen" <olmi02FJERN@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> *snip*
>
> Det er jeres linker, der får forkerte instruktioner.
> I skal ændre jeres linker-fil, så de to sektioner ikke overlapper
hinanden.

Hej Ole

Jo tak, det fandt vi ud af for over ½ år siden. Hvordan kandu komme på at
svare så lang tid efter?

Hilsen Mikkel

Fra : Søren

Dato : 03-05-04 18:40

Hej Mikkel,

> Jo tak, det fandt vi ud af for over ½ år siden. Hvordan kandu komme
> på at svare så lang tid efter?

Ole er sikkert bare ny på usenet :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Fra : Anders F

Dato : 03-05-04 23:10

"Søren" <Look@iNO-SPAMt.dk.invalid> wrote in message
> Hej Mikkel,

> Ole er sikkert bare ny på usenet :)

Men hvordan finder han så gamle indlæg (udover google)? Svjks. smider min
newsserver dem ret hurtigt i havnen (eller hvor de nu ender ...

/A

Fra : Søren

Dato : 04-05-04 14:24

Hej Anders,

> Men hvordan finder han så gamle indlæg (udover google)? Svjks. smider
> min newsserver dem ret hurtigt i havnen (eller hvor de nu ender

Også min, men måske Sunsites newsserver gemmer dem længe.

Fra : Ole Lodahl Mikkelsen

Dato : 04-05-04 14:47

Jeg ved det.

Min newsreader skunkede lidt rundt i det, af en eller anden mærkelig
grund, da sunsite flyttede server her 2/5 - bl.a. begyndte den at
sortere omvendt efter dato uden at jeg opdagede det

Så jeg så bare et indlæg, der så ret simpelt ud, og tænkte, at det
kendte jeg da svaret på

/Ole