Trådløst netværk! hvad skal jeg bruge?
Fra : thomas

Dato : 03-12-03 21:00

hej

jeg ville gerne have netværk + internet mellem 2 pc'er jeg ved at jeg skal
bruge en router men hvad for en? et andet problem er at der er en væg der
skiller mit hus og den er af armeret beton, kan signalet gå igennem den? og
det skal kunne virke i en radius af ca. 50 m

jeg har en stationær og en bærbar pc,

kan i give mig et godt råd, til hvad der virker til mit behov.

Mvh
Thomas

Fra : Jens

Dato : 04-12-03 08:18

"thomas" <hammershoi(fjern)@adslhome.dk> skrev i en

> jeg ville gerne have netværk + internet mellem 2 pc'er jeg ved at jeg skal
> bruge en router men hvad for en?

Linksys eller andet 54Mbit mindst.

> et andet problem er at der er en væg der
> skiller mit hus og den er af armeret beton, kan signalet gå igennem den?
og
> det skal kunne virke i en radius af ca. 50 m

50 meter er langt....., men kun en test kan vise om det er for langt.
Nogle APèr kan række meget, meget langt, andre kun kort, men det afhænger af
hvad der er af støjkilder i området blandt andet.

> jeg har en stationær og en bærbar pc,
>
> kan i give mig et godt råd, til hvad der virker til mit behov.

Der er tilbud på linksys 54Mbit sæt med pcmciakort til den bærbare, og en
4ports router med antenner til ca 1300 for tiden, det virker glimragende
her.

Mvh Jens

Fra : Flemming

Dato : 04-12-03 21:09

Jens <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> "thomas" <hammershoi(fjern)@adslhome.dk> skrev i en

> Linksys eller andet 54Mbit mindst.

> og

I det nyeste Alt om Data, tester de adskillelige firmaers wireless udstyr
(54Mbit). Her kan max hastigheden på 54Mbit kun opnås indenfor 8 til 10
meter. Så hvis man kan bruge den test til noget, er der da ingen grund til
at købe noget over 11Mbit ?
(Linksys er en af de bedre i testen)

--
Mvh. Flemming

Fra : thomas

Dato : 04-12-03 22:42

"Flemming" <ufb@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meter. Så hvis man kan bruge den test til noget, er der da ingen grund til

kan man så gøre det at man køber en almindelir router (ikke trådløs) og
montere et access point på den anden side af vægen, for jeg har den
stationære på den ene side af vægen og den bærbare på den anden, tængte det
ville blive lidt billigere??

Fra : Jens

Dato : 04-12-03 23:30

> [...]

> montere et access point på den anden side af vægen, for jeg har den
> stationære på den ene side af vægen og den bærbare på den anden, tængte

Det er billigere endnu at trække et kabel til den trådløses routers
kabelport, og så sætte den hvor den skal bruges mest.
Men mål lige hvor langt dit hus er, er det over 20 meter er det da noget af
en villa.

Mvh Jens

Fra : Jens

Dato : 04-12-03 23:27

> [...]

> meter. Så hvis man kan bruge den test til noget, er der da ingen grund til

Den test har jeg ikke set, men det er og ligegyldigt i private hjem... hvis
man sætter sådan en midt i et hus trækker den fint 54Mbit over hele min
grund, hvilket ikke siger så meget, men der er vel en 20 meter til hver
side.
(og det gælder også udendørs, omkring et aldrende parcelhus med
gasbetonpladevæge, og murstens facader.)
Der er dog sikkert meget forskel på hvad man har til at forstyrre ellers.

Grunden til de 54Mbit ligger i at det er mere sandsynligt at de kan
opgraderes med firmware til den nyeste 108Mbit, end det er for den gamle at
den kommer derop.(i mit hoved uhvertfald)

> (Linksys er en af de bedre i testen)

Linksys og topcom skyracer er stort set identiske......., og en skyracer har
jeg trukket link fra, over 183 meter, med 1Mbit, 100 meter med 11Mbit
hvilket jeg da var lidt over rasket over.

Mvh Jens