HP ProCurge 4108gl bundle switch
Fra : Martin Damberg

Dato : 03-12-03 18:32

Hejsa,

Har arbejdet lidt med en HP ProCurge 4108gl bundle switch hvor jeg
skulle gøre brug af port-monitor, tilkobling af sniffer.
Efter at have fejlsøgt en del tid på hvorfor jeg kun modtog "en-vejs trafik"
(download f.eks.) tog jeg kontakt til HP-support idag hvor jeg endelig
fik en begrundelse. HP 4108gl switche's portmonitor understøtter kun
"en-vejs trafik" men han kunne/ville ikke sende det på skrift til mig.
Har læst deres manualer igennem, står intet omkring denne limited-mulighed.
Det skulle efter sigende være en hardware begrænsning, så softwareupdate
kan heller ikke gøre tricket.

Andre der har oplevet dette og i så fald, hvorfor dælen kalder HP
det portmonitor når det ikke opfylder dette. Gad vide om det gælder
det samme < HP 4108gl switche.

mvh

Martin Damberg

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 03-12-03 23:41

Martin Damberg skrev:
> [...]
limited-mulighed.
> Det skulle efter sigende være en hardware begrænsning, så softwareupdate

Selvom du mener at det ikke står i manualen til ProCurve 4108GL, så står der
nu altså:

"You can designate a port for monitoring incoming traffic of other ports and
of static trunks on the switch."

Og senere: "...by copying all traffic inbound on the specified
interfaces..."

Løsningen er (selvom den bestemt ikke er elegant) at vælge _alle_ porte som
kilde, og så i sin sniffer sætte et filter op, som kun medtager pakker
til/fra den aktuelle MAC-adresse.

Den del af manualen som her er citeret kan ses på:
ftp://ftp.hp.com/pub/networking/software/59905998e1-App_B-Monitor_Analyze.pd

-------
Tomas

Fra : Kim Hansen

Dato : 04-12-03 09:26

"Tomas Christiansen" <toc-01-nospam@blikroer.dk> writes:

> Løsningen er (selvom den bestemt ikke er elegant) at vælge _alle_ porte som
> kilde, og så i sin sniffer sætte et filter op, som kun medtager pakker
> til/fra den aktuelle MAC-adresse.

Hvis man har to ekstra ledige porte (L1 og L2) i switchen kan man
vælge at sætte et kabel imellem dem, inden da skal man have flyttet
den port man vil overvåge (port P) ud i et nyt VLAN sammen med P1. Så
kan man sætte L2 i alle de VLAN's som P var i før. Ved at overvåge L1
og L2 får man netop alt trafik til og fra P. Den løsning burde have
minde sansynlighed for at bliver overbelastet.

Det er dog ikke noget jeg har testet, jeg fandt bare lige på det...

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-´` -. ;:-. | Jeopardy.

Fra : Martin Damberg

Dato : 04-12-03 18:25

"Tomas Christiansen" <toc-01-nospam@blikroer.dk> wrote in message
> Martin Damberg skrev:
"klip"

> [...]
>
> Den del af manualen som her er citeret kan ses på:

ftp://ftp.hp.com/pub/networking/software/59905998e1-App_B-Monitor_Analyze.pd

hader sådanne work arounds, overholder ikke KISS

nu arbejder jeg til daglig ikke med HP kun med Cisco kasser og når man
portmonitor
der, ja så virker det sku bare .... underligt at HP ikke kan lave det
ordentligt på sådan
en stor model, men anyway tak for info

mvh

Martin Damberg

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 04-12-03 22:15

Martin Damberg skrev:
> hader sådanne work arounds, overholder ikke KISS

Enig.

> [...]
lave det
> ordentligt på sådan en stor model, men anyway tak for info

Nu ved jeg ikke hvad 4108GL'eren koster, men deres 4000M er nok noget af det
billigste (eller VAR ihvertfald dengang den kom frem) man kunne opdrive med
40 stk. 10/100 porte fra starten og med mulighed for at udvide op til 80
porte. Èt eller andet sted må der jo spares, for at kunne være den
billigste...

-------
Tomas