Hvilken netværks monitor ???
Fra : Jack Nielsen

Dato : 03-12-03 14:42

Vi har haft en del problemer på vores netværk med meget udgående trafik.

Hvilket program benytter i til at måle trafik på netværket med ??

Jeg har MS Network monitor fra SMS, men er der noget bedre ?

Det skal ikke kun monitorere en pc men alt trafik !

Mvh

Jack

Fra : Martin Jensen

Dato : 03-12-03 18:04

> Vi har haft en del problemer på vores netværk med meget udgående trafik.

Har haft samme problem.

> Hvilket program benytter i til at måle trafik på netværket med ??

Jeg er meget glad for 'iptraf', som dog er til unixmiljøer, såsom Linux,
*bsd, eller lignende. Det giver et dejligt overskueligt billede over de
forbindelser der oprettes i begge retninger, og mulighed for at nemt at
filtrere i visningen.

Mere info om iptraf her: http://cebu.mozcom.com/riker/iptraf/

Positiv anmeldelse fra ZDNet af iptraf her:
http://techupdate.zdnet.co.uk/story/0,,t481-s2109393,00.html

> Jeg har MS Network monitor fra SMS, men er der noget bedre ?

Der er mange ting der er rigtigt gode, men det bedste er at gå efter noget
der er simpelt - det synes jeg iptraf er. De større programmer kan være vel
komplekse at få noget brugbart ud af, medmindre man er netværkshaj og ved
hvad man går efter.

> Det skal ikke kun monitorere en pc men alt trafik !

Jeg sniffer på en spejling af vores internetlinies switchport, og kan på den
måde se alt trafik.

Mvh Martin