Trådløs ISDN forbindelse, Hvordan ?
Fra : JBH

Dato : 01-12-03 18:00

Hej.

Er som har et tip til hvordan man laver en (billig) trådløs ISDN
forbindelse. et primære er at skulle undgå at trække en ledning (ca 20m) men
det kunne da være fint hvis flere maskiner kunne dele ISDN forbindelsen.

mvh
JBH

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-12-03 19:08

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message news:3fcb729e$0$30088$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> det kunne da være fint hvis flere maskiner kunne dele ISDN forbindelsen.

Så skal du nok have en Gigaset 4170isdn og M105data. så akn du samtidigt købe nogle trådløse telefonhånset, og få glæde
af ISDN kvalitet og funktioner...

helt billigt er det dog vist ikke

Men så skal du finde en ISDN router, de kan fås billige på diverse markedsgrupper, blå avis osv.. og så købe et normalt
accesspoint til trådløs netværk. og trådløst netkort til pc´erne.. problemet er så man ikke helt med en sådan ISDN
router, bestemmer hvornår den skal "kalde" op til nettet og ikke.

det nemmeste og billigste, er at få en ADSL linie.. Så er der styr på det hele, og router og accesspoint fås billige.

Fra : JBH

Dato : 02-12-03 07:43

> [...]
>
> det nemmeste og billigste, er at få en ADSL linie.. Så er der styr på det
hele, og router og accesspoint fås billige.

Takker for svaret.

Ja, ADSL'en var klart det nemmeste, men behovet for internetadgang er efter
hvad jeg har fået oplyst, meget varierende, ligefra måneder hvor
forbindelsen kun vil blive brugt til mail og til måneder hvor den vil køre
en time eller mere daglig.

mvh
JBH

Fra : Andersen [2500]

Dato : 02-12-03 12:32

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad jeg har fået oplyst, meget varierende, ligefra måneder hvor
> forbindelsen kun vil blive brugt til mail og til måneder hvor den vil køre

Så er der jo ADSL som har et lav abb. men derudover afregner pr. Mb

--
/Andersen [2500]

andersen snabela nospam dot dk

Fra : JBH

Dato : 04-12-03 23:52

"Andersen [2500]" <virkerikke@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> efter
> >
> Så er der jo ADSL som har et lav abb. men derudover afregner pr. Mb

Ja det er rigtigt, jeg opdagede man kan få adsl med forbrugsafregning til
139kr/md + 0.50 øre/Mb. Den løsning er valgt i første omgang, indtil vi har
et overblik over internetbehovet.

mvh
JBH

Fra : Andersen [2500]

Dato : 05-12-03 07:42

> [...]
> >

> Ja det er rigtigt, jeg opdagede man kan få adsl med forbrugsafregning til
> 139kr/md + 0.50 øre/Mb. Den løsning er valgt i første omgang, indtil vi

"Problemet" er bare at man bliver hurtig afhængig af nettet og dets mange
anvendelses muligheder og forbruget stiger stille og roligt

Fra : anders majland

Dato : 02-12-03 18:02

> [...]
> trådløs netværk. og trådløst netkort til pc´erne.. problemet er så
> man ikke helt med en sådan ISDN router, bestemmer hvornår den skal

En alm isdn router (brugt til få hundrede kroner) og så et trådløst
access point og pci eller usb netkort til pc'erne. Det skulle kunne
holdes på 500-1000kr. Det er næsten mit setup, men jeg synes nu jeg har
meget godt styr på hvornår routeren ringer op. Min er en prestige 202.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid