Online backup af et par foldere.... Søger ~
Fra : K.Pac

Dato : 01-12-03 15:44

Jeg har flere små netværk i min virksomhed bestående af et par computere,
hvert netværk er hver især koblet op til internettet med TDC's ADSL routere
Speedstream 5781. Hvert netværk er fysisk placeret langt fra hinanden.

Jeg ønsker at sidde hjemmefra på min Stofanet/ADSL forbindelse og lave
backup af et par bestemte foldere på en bestemt maskine på hvert netværk.
Fordi jeg skriver Stofanet/ADSL forbindelse er at jeg får ADSL meget snart,
men det skulle heller ikke have nogen betydning.

Selve backup filen/eller bare en kopi af folderen skal bare smides på en
ekstra IDE disk jeg har siddende i min PC som befinder sig hjemme.

Havde regnet med bare at share de ønskede foldere (det er Win98 klienter) og
lav et par netværk shares derhjemme som peger på disse foldere også kopiere
filerne. Men TDC tillader ikke at jeg ændrer i deres router konfiguration.
Eller jo det gør de, men imod 950,- + moms for en ny konfiguration, og det
gider jeg ikke at betale da jeg har 5 netværk.

Er der nogen der evt. har en løsning til mit problem?

På forhånd tak.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 03-12-03 17:35

K.Pac wrote:

> Er der nogen der evt. har en løsning til mit problem?

Hvis jeg har forstået dig ret, så ønsker du en kopi af nogle filer på
hvert af de eksterne net, hjem til din private pc?

Hvis korrekt, så var det måske en idé, at oprette en FTP server på
hjemme pc'en, og så lave en batchfil, som automatisk via en FTP klient
sender filerne hjem til din FTP server. Det er da en nem og billig løsning.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
(Ret venligst selv til @ og . inden kontakt!)
Email....: news8[snabela]ddibbsystem[dot]dk