God bog indenfor ASP
Fra : Mads B. Thomsen

Dato : 02-12-03 11:10

Er der nogen der kender en god begynder bog indenfor ASP (især omkring
formularer).....????

Med Venlig Hilsen
Mads B. Thomsen
De Lystige Svende' alias: Baldur den Brave
Web-master: Spaß-bladet: www.skanderborg-gym.dk/spas
Personlig side: http://www-krakesvej.dk/madsbt

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 02-12-03 23:28

Mads B. Thomsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Er der nogen der kender en god begynder bog indenfor ASP (især omkring
> formularer).....????

Prøv med bogen "Beginning Avtive Server Pages 3.0".
Den kommer meget godt rundt om alt hvad du skal vide for at lave en del
gode scripts til dine hjemmesider.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-12-03 00:53

On Tue, 2 Dec 2003 22:28:17 +0000 (UTC), Thomas Møller Nexø
<thomas@havensupport.dk> wrote:

>Prøv med bogen "Beginning Avtive Server Pages 3.0".
>Den kommer meget godt rundt om alt hvad du skal vide for at lave en del
>gode scripts til dine hjemmesider.

Det er også min favorit.
Det er måske lidt en tilsnigelse at kalde den en begynderbog. Forstå
mig ret: Den er glimrende for begyndere, men den er også glimrende for
trænede.
Køb den, og spar 3-4 andre supplerende bøger.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Mads B. Thomsen

Dato : 03-12-03 22:55

Hmmm ok...
Nu kan jeg se at den er på engelsk.... Er det svært forståeligt
engelsk...jeg tænker på om man hele tiden skal side og slå ord op i
ordbogen...

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-12-03 23:21

On Wed, 3 Dec 2003 22:54:33 +0100, "Mads B. Thomsen"
<madsbt@thomsen.mail.dk> wrote:

[en god begynder bog indenfor ASP?
- Prøv med bogen "Beginning Active Server Pages 3.0".]

>Hmmm ok...
>Nu kan jeg se at den er på engelsk.... Er det svært forståeligt
>engelsk...jeg tænker på om man hele tiden skal side og slå ord op i
>ordbogen...

Det er jo den slags, der er svært at svare på ...
*Jeg* synes ikke det er så svært, da man jo er nødt til at kende
*nogle* af ordene, idet de er "indbygget" i ASP, HTML m.v., - mens det
meste af resten er forholdsvis simpelt engelsk.

Men om du også synes det ... - ?

Hvorom alting er, så har den masser af eksempler, som bliver grundigt
gennemgået, så hvis du bare har det nogenlunde med lidt skole-engelsk
og ellers har mod på at bruge ldit energi på det, så tror jeg du vil
finde den meget nyttig.

Der er et eksempel-kapitel her:
<url: http://www.asp101.com/articles/wrox/3382/contents.asp>

Udgiverens beskrivelse er her:
<url: http://www.wrox.com/books/0764543636.shtml>
- og indholdsfortegnelse:
<url: http://www.wrox.com/books/toc/0764543636_toc.shtml>
- og eksempelkode til bogens kapitler (som til alle Wrox's bøger):
<url: http://www.wrox.com/dynamic/books/download.aspx>

Good luck!

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Chrisser

Dato : 04-12-03 08:42

Mads B. Thomsen wrote:
> Hmmm ok...
> Nu kan jeg se at den er på engelsk.... Er det svært forståeligt
> engelsk...jeg tænker på om man hele tiden skal side og slå ord op i
> ordbogen...

I forhold til de engelske lærebøger jeg ellers har været igennem på
datamatikerstudiet så er den ikke fyldt med svære ord.
Der vil altid være branchebestemte ord i sådanne bøger og de vil ofte være
svære at slå op i en almindelig ordbog.

Omvendt vil jeg pointere at jeg endnu ikke har set en dansk lærebog (ASP)
som er god, så der er ingen vej udenom. Du får heller ikke nemt ved at søge
informationer på internettet hvis du kun vil have det på dansk. Og de
svære/branchebestemte engelske ord ? Tjaa, man lærer dem efterhånden og det
tror jeg såmænd er en god ting

Chrisser

Fra : simon moore højer

Dato : 06-12-03 11:33

> [...]
>

> Med Venlig Hilsen
> Mads B. Thomsen
> De Lystige Svende' alias: Baldur den Brave

Prøv www.gad.dk. de nogle udmærkede bøger på både dansk og engelsk...
bemærk dog at ikke alt er lige godt...