Nyhedsbrev på hjemmesiden
Fra : lisbeth Mikkelsen

Dato : 02-12-03 08:34

Jeg vil blive meget glad hvis jeg kan få hjælp til at oprette
nyhedsbrev på min hjemmeside (ligesom html.dk's nyhedsbrev!).
Jeg er ikke særlig god til ASP, så hvis der findes en tutorial,
eller et godt lille program, eller bare en der kender et sted
hvor jeg kan få hjælp.
Hilsen Lisbeth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tom Jensen

Dato : 03-12-03 23:09

"lisbeth Mikkelsen"

> [...]
> Jeg er ikke særlig god til ASP, så hvis der findes en tutorial,
> eller et godt lille program, eller bare en der kender et sted

Hvis du ikke har rigtig mange nyheder hver eneste dag
vil jeg foreslå dig at lave det som ren HTML.
Hvis du vil have noget mere dynamisk skal du have en
database til at ligge bag ved nyhederne. Det vil sige at
du skal tage din tekst og lave den om til HTML sådan
at et linieskift bliver til <br> og æøå får deres rette værdi.
Dette hælder du så ned i en database, du f.eks. have et
felt der hedder Overskrift og et felt der hedder Broedtekst.
Så skal du lave en eller flere dynamiske sider der kan præsentere
indholdet i databasen på en fornuftig måde. Det kunne være ved
hjælp af ASP. Det er en stor mundfuld at starte med hvis du lige
er begyndt på ASP, men bestemt ikke umuligt.

Tom Jensen
FF Soft
www.ffsoft.dk

Hent en gratis web shop