Resize med AspImage
Fra : pepss

Dato : 01-12-03 19:09

Hejsa NG

jeg er ved at forsøge mig lidt med AspImage og noget resize.
det er planen at når en bruger uploder et billede skal det en tur igemmen
"maskinen" så de ikke fylder alt for meget.
Det går så også godt nok. jeg har også fået det lavede sådan at det ikke
"forvidrer" men så kommer problemet!
den plas de skal vises på er max 250*250px så jeg vil finde ud af vilken
siden der længst og så resize ud fra det.
det går bare ikke så godt!

min kode ser sådan ud indtil vider:

Sub ResizeX (intXSize)
Dim intYSize
intYSize = (intXSize / Image.MaxX) * Image.MaxY
Image.ResizeR intXSize, intYSize
end sub

Sub ResizeY (intYSize)
Dim intXSize
intXSize = (intYSize / Image.MaxY) * Image.MaxX
Image.ResizeR intYSize, intXSize
end sub

Set FS = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
FileName = Server.MapPath ("a.jpg")

Set Image = Server.CreateObject("AspImage.Image")
Image.LoadImage(FileName)

if Image.MaxY >= Image.MaxX then

Image.JPEGQuality = 80
Call ResizeY (250)
Image.FileName = (FileName)
Image.SaveImage

else

Image.JPEGQuality = 80
Call ResizeX (250)
Image.FileName = (FileName)
Image.SaveImage

end if

jeg sys jo det skulle virke men det gør det så ikke... billede bliver
"forvrede"
håber der er en der kan se hvordan det skal gøres!

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer