Undgå punktopstilling i menu.
Fra : Fynbo

Dato : 01-12-03 18:32

Hvordan gøres det..Jeg har fulgt dette eks.
http://www.html.dk/artikler/00001/ ?
Vil gerne ha fjernet punkterne i menuen..

Fynbo

Fra : John H.

Dato : 01-12-03 18:36

On Mon, 1 Dec 2003 18:32:07 +0100, "Fynbo" <fynbo@invalid.dk> wrote:

>Hvordan gøres det..Jeg har fulgt dette eks.
>http://www.html.dk/artikler/00001/ ?
>Vil gerne ha fjernet punkterne i menuen..
>
>Fynbo

Du kan fjerne punkt opstillingen.

<ul>
<li>
</li>
</ul>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-12-03 19:12

John H. <@.> skrev :

>Du kan fjerne punkt opstillingen.
>
><ul>
><li>
></li>
></ul>

Hvordan fjerner det punkterne?

Her vil da blive vist med browserens deafaulte udseende af
lister.
--
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-12-03 18:50

"Fynbo" <fynbo@invalid.dk> skrev :

>Vil gerne ha fjernet punkterne i menuen..

Med css
li   {
   list-style-type: none
}

PS. Spørgsmålet har ikke noget med clientside at gøre, men hører
hjemme i news:dk.edb.internet.webdesign.html, da du bruger
html.dk er der ikke sat fut.

Du kan læse om de forskellige nyhedsgrupper og deres brug på
http://usenet.dk/grupper.pl

og specifikt om clientsidegruppen på
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.webdesign.clientside

Læs også gerne http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp => Gælder
der nogle regler for nyhedsgrupperne?

Det ville være rart, hvis du fulgte den, når du svarer på et
indlæg - tak.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Christian

Dato : 02-12-03 14:58

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> indlæg - tak.
>
>Der er han jo lidt undskyldt da det er java-script, men du har helt
ret!

Omkring din menu lav det i tables...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-12-03 15:10

Christian skrev:

>Der er han jo lidt undskyldt da det er java-script, men du har
>helt ret!

Undskyldt i forhold til netiketten? Nej - men det var måske ikke
det du mente? Det er bare svært at se når du citerer hele
indlægget. Prøv at læse det link Knud gav - specielt det første
punkt.

> Omkring din menu lav det i tables...

Sideopbygning med tabeller bør undgås - det fører til kodesuppe. En
menu repræsenteres fint med en liste - og hvis man vil slippe for
listemarkørerne, kan de slås fra via css.
--
Jens Gyldenkærne Clausen