ang. tidligere spørgsmål omkring update af~
Fra : Tazman

Dato : 03-12-03 20:17

Hejsa

Jeg spurgte tidligere her i gruppen om jeg kunne sætte en 2400+ cpu i
mit ecs k7s5a motherboard hvis jeg updatede min bios. Det fik jeg at
vide at det kunne jeg godt. Nu har jeg så købt en 2400+ på qxl.dk og
har lige installet den og det gik også fint, men i bios og i sisoft
sandra siger den at det kun er en 1800+!!! er det et rg. problem eller
er det kun en 1800+ cpu jeg har fået??

På forhånd tak

Tazman

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-12-03 20:32

"Tazman" <b_karlsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har lige installet den og det gik også fint, men i bios og i sisoft
> sandra siger den at det kun er en 1800+!!! er det et rg. problem eller

Du skal huske, at efter opgradering af bios på dette bundkort, sætter den
frekvensen til 100/100 i bios, og derved klokkes cpu ned. Du skal derfor i
bios sætte den til 133/133.

Kurt

Fra : Tazman

Dato : 03-12-03 20:46

On Wed, 3 Dec 2003 20:31:45 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtnospam@portalen.no> wrote:

> [...]

>frekvensen til 100/100 i bios, og derved klokkes cpu ned. Du skal derfor i

Tak for den hurtige hjælp. det hjalp helt enormt :)

Fra : Tazman

Dato : 03-12-03 23:57

> [...]

>frekvensen til 100/100 i bios, og derved klokkes cpu ned. Du skal derfor i

Kan det så være et defekt ram modul der gør at min pc går ned (fryser)
når jeg sætter den til 133? ved 100 er der ingen problemer. Har 2
moduler på 256mb pc133.

Det sker rimelig hurtigt efter boot.

Eller er det også en setting?

Tazman

Fra : Finn og Angela

Dato : 04-12-03 01:15

> Kan det så være et defekt ram modul der gør at min pc går ned (fryser)
> når jeg sætter den til 133? ved 100 er der ingen problemer. Har 2
> [...]

Prøv med en ramblok eller skift til ddr-ram

Hilsen Finn

Fra : Leony

Dato : 04-12-03 14:29

In news:beqssv0urbi6c1tl74ud6cos06b0qq8idv@4ax.com,
Tazman <b_karlsen@hotmail.com> typed:

> Kan det så være et defekt ram modul der gør at min pc går ned (fryser)
> når jeg sætter den til 133? ved 100 er der ingen problemer. Har 2
> moduler på 256mb pc133.

Prøv med et modul.
Der er flere som har oplevet ustabilitet med 2 SD-RAM blokke, men ikke
med 1 på et K7S5A.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-12-03 19:41

> [...]
> Tazman <b_karlsen@hotmail.com> typed:

> Prøv med et modul.
> Der er flere som har oplevet ustabilitet med 2 SD-RAM blokke, men ikke

Ja, på de ældre versioner har jeg set det flere gange, netop når den blev
sat til 133 med 2 moduler, men ikke når den kørt 100.
På enkelte af dem fik jeg løst problemet ved at opdatere bios, og på nogen
hjalp det af ukendt årsag ikke.

Kurt