Bundkort til P3 866EB
Fra : Martin Petersen

Dato : 01-12-03 16:24

Er der nogen der kan anbefale subj. til mig? Har pt. et P3B-F, men jeg kan
ikke lokke det til at køre 133 på bussen, uden at det fejler.

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 23:31

Martin Petersen wrote:
> Har pt. et P3B-F, men jeg kan
> ikke lokke det til at køre 133 på bussen, uden at det fejler.

Måske fordi AGP kører 33 % overclocket, når du sætter FSB til 133.
Det kan desværre ikke være anderledes på et BX-bundkort.
Derfor har BX-bundkort aldrig officielt kunnet køre FSB 133.

Mange AGP-kort kan dog godt klare de ca. 89 MHz, f.eks. Voodoo3-4-5
kort, mange Matrox-kort, og en del nVidia-kort.
S3- og SiS-kort kan ikke.

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-12-03 16:19

Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]
("[usenet]±[greylion]=[dk]") skrev følgende:

> [...]
>
> Mange AGP-kort kan dog godt klare de ca. 89 MHz, f.eks. Voodoo3-4-5
> kort, mange Matrox-kort, og en del nVidia-kort.

Jeg kører med et Matrox G450 32 MB, så det burde vel ikke være det? Jeg
mener at jeg kørte memtest86 sidst jeg prøvede, og at det var rammene der
fejlede. Men det er PC-133 ram, så det burde jo virke. Skulle jeg evt. prøve
at give rammene noget mere strøm?

- Martin

Fra : JK

Dato : 02-12-03 09:04

On Mon, 1 Dec 2003 16:23:48 +0100, "Martin Petersen"
<knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote:

>Er der nogen der kan anbefale subj. til mig? Har pt. et P3B-F, men jeg kan
>ikke lokke det til at køre 133 på bussen, uden at det fejler.

Der findes ikke ret mange slot1 bundkort med noget andet end BX
chipset. BX chipset kører agp porten 33% overclocked ved fsb133.

Få fat i et bedre agp grafikkort eller benyt et pci grafikkort.

Ram skal naturligvis også være med på de 133 MHz fsb.

Jeg har haft et iwill vd133 med via apollo pro chipset. Det havde fuld
support af fsb133. Men via chipset har jo andre ulemper, måske.

Der findes ikke i danmark udsalg af slot1 bundkort. Det er overstået
for længe siden.

www.ebay.com eller www.ebay.co.uk

Jeg mener, at dit P3B-F er lidt af et drømmekort. Super godt bundkort.

mvh

John