Sound Blaster Audigy2 software/drivere
Fra : Trygleren [9000]

Dato : 03-12-03 14:27

Hey,

jeg har lige fået købt mig et Sound Blaster Audigy 2 i bulk. Problemet er
bare, at selv om jeg kan hente alle driverne på nettet, kan jeg ikke finde
creativemixeren. Derfor står mine bagerste højttalere pt. og siger intet -
hvilket er MEGET irriterende!
Jeg vil derfor lige høre om der var nogen der havde retailudgaven, så jeg
evt. kunne få mailet enten en iso af cden (den er jo nok ikke så stor) eller
bare en zip med softwaremixeren.

Håber på lidt hjælp her - har prøvet Creatives side, men der er kun
opdateringer til mixeren.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 03-12-03 14:31

"Trygleren [9000]" <hesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> skrev i en
meddelelse news:3fcde4b8$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg vil derfor lige høre om der var nogen der havde retailudgaven, så jeg
> evt. kunne få mailet enten en iso af cden (den er jo nok ikke så stor)

Hmmm, jeg købte også bulk version, men der fulgte da en driver/aplikations
cd med? Du må gerne få en kopi på cd hvis det er, den fylder 1 par hundrede
MB

VH
Peter

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 03-12-03 14:40

> Hmmm, jeg købte også bulk version, men der fulgte da en driver/aplikations
> cd med? Du må gerne få en kopi på cd hvis det er, den fylder 1 par
hundrede
> MB

Jeg købte det hos shg, men der var intet med overhovedet. Ikke andet end
kortet og så pap en masse.
Jeg ville være MEGET glad for at få en kopi da - fire højttalere og kun lyd
fra to kan hurtigt gøre en mand desperat!

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 03-12-03 15:57

"Trygleren [9000]" <hesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> skrev i en
meddelelse news:3fcde7ad$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
lyd
> fra to kan hurtigt gøre en mand desperat!

Det kan vi godt finde ud af.

Det kan desværre ikke blive før mandag jeg kan få den sendt afsted, da min
maskine står ude hos mine forældre grundet flytning.

Du kan bare lige maile din adresse, så sender jeg en cd.

Jeg købte forresten mit kort hos midt data, men om der skulle være forskel
på tilbehøret, ved jeg ikke om er op til forhandleren?

VH
Peter

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 03-12-03 16:02

> Du kan bare lige maile din adresse, så sender jeg en cd.

Suverænt - det gør jeg!

> Jeg købte forresten mit kort hos midt data, men om der skulle være forskel
> på tilbehøret, ved jeg ikke om er op til forhandleren?

Muligvis. Jeg har lige haft direkte kontakt med Creative, og hun (den jeg
talte med) sagde at ved bulk medfulgte INGEN software. Men jeg har nu fået
drivere med til bulk før, dog ikke hos creative.

Fra : Brian Lund

Dato : 03-12-03 15:28

> [...]
> creativemixeren. Derfor står mine bagerste højttalere pt. og siger intet -

Ja nu er jeg ikke i helt samme situation, men noget der ligner lidt.
Mit lydkort (som ikke er crative) spiller kun i alle 4 udgange når jeg
bruger direct sound, det vil sige at jeg kun har lyd i alle fire højttalere
i spil, og kun i winamp hvis jeg vælger directsound pluginet som output
plugin :)

Brian

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 03-12-03 15:31

> [...]
højttalere
> i spil, og kun i winamp hvis jeg vælger directsound pluginet som output

Sådan er det også her, men jeg vil have gang i alle fire højttalere HELE
tiden. Det har jeg haft før - det tillader den medfølgende software fra
Creative.

Fra : Brian Lund

Dato : 04-12-03 23:05

> højttalere
>
> Sådan er det også her, men jeg vil have gang i alle fire højttalere HELE
> tiden. Det har jeg haft før - det tillader den medfølgende software fra
> Creative.

Ok, det gør min originale driver så ikke :( - Men jeg ved der findes en
anden driver som gør, men jeg kan ikke li den da den ændrer for meget på
lydindstillingerne :)

Brian

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 05-12-03 00:41

> Ok, det gør min originale driver så ikke :( - Men jeg ved der findes en
> anden driver som gør, men jeg kan ikke li den da den ændrer for meget på
> lydindstillingerne :)

Hvis du har AudioHQ, skal du bare gå ind i Speaker Configuration og så vælge
4/4.1 speakers og deaktivere CMSS. Så kører det bare derud af. Desværre har
jeg ikke AudioHQ lige nu - og det er noget møg...

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 03-12-03 15:30

> [...]
> creativemixeren. Derfor står mine bagerste højttalere pt. og siger intet -

Jeg kan lige indskyde at jeg havde samme problem med mit Sound Blaster 512 -
der fandt jeg dog en venlig sjæl som sendte mig drivercden og så kunne jeg
have lyd i alle fire højttalere.
Der havde jeg lyd i både spil, når jeg så film og i winamp.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-12-03 19:08

"Trygleren [9000]" <hesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> crashed Echelon
writing news:3fcde4b8$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Håber på lidt hjælp her - har prøvet Creatives side, men der er kun
> opdateringer til mixeren.

Hmm

www.europe.creative.com -> Support -> Drivere -> Vælge Audigy2 og Software
-> giver mulighed for at downloade Creative Speaker Settings version
1.00.56 11/02/2003 som lyder som rettelse på dit problem

Creative Surround Mixer version 3.00.57 11/02/2003 som du bad om.

--
Bjarke Andersen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 03-12-03 23:35

> [...]
> 1.00.56 11/02/2003 som lyder som rettelse på dit problem
>
> Creative Surround Mixer version 3.00.57 11/02/2003 som du bad om.

Første linie under dens punkt:
"This web update contains Creative Surround Mixer enhancements ...". Det
vigtige her er 'Update'. Derfor kan den ikke bruges - den kræver den
originale mixer installeret først.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-12-03 00:56

"Trygleren [9000]" <hesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> crashed Echelon
writing news:3fce64f9$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Første linie under dens punkt:
> "This web update contains Creative Surround Mixer enhancements ...".
> Det vigtige her er 'Update'. Derfor kan den ikke bruges - den kræver
> den originale mixer installeret først.

Ja og hvis du kigger under requirements:
Microsoft® Windows 98 SE, Me, 2000 or XP
Creative Sound Blaster Audigy 2 or Audigy 2 Platinum eX audio card

Ergo står der intet om tidligere versioner af mixeren, som fx. i Soundfont
bank hvor der står at det kræver man har den tidligere version installeret.

Men har du prøvet at køre den?

--
Bjarke Andersen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 04-12-03 01:01

> Ja og hvis du kigger under requirements:
> Microsoft® Windows 98 SE, Me, 2000 or XP
> Creative Sound Blaster Audigy 2 or Audigy 2 Platinum eX audio card

Irrelevant, da der er tale om en opdatering - det er indforstået af den
tidligere version skal være installeret.

> Men har du prøvet at køre den?

Jep. Den skriver at den ikke kan finde den tidligere udgave.