bedste blækøkonomi hos printere?
Fra : Peter T.

Dato : 01-12-03 20:58

Jeg står og skal investere i en farveprinter, som specielt skal bruges til
testprint ved DTP, scrap og andet. Altså ingen udskrivning af
familiefotos, farvestrålende "ryd op efter dig"-skilte eller endeløse
sort/hvid tekstudskrifter.
Jeg satser på at ofre mellem 1500 og 3000 kr på en vilkårlig model, men har
især kig på Canons i865 og i965 da Canon tilsyneladende er et mulehår foran
de andre i udskriftskvalitet.

Men hvordan er det med blækøkonomien med printere fra HP, lexmark og Epson
i samme prisklasse?

Jeg kan fortælle at jeg har tænkt mig at bruge refill-kits.

--
muh.
muh.

Fra : Anders Pedersen

Dato : 02-12-03 15:51

On Mon, 01 Dec 2003 19:58:10 GMT, Peter T. wrote:

> [...]
> i samme prisklasse?
>
> Jeg kan fortælle at jeg har tænkt mig at bruge refill-kits.

Hvis du ikke vil bruge refill-kits sp skal du have en canom
Men Hvorfor vil du ikke bruge refill-kits?

Hvis du vælger canon og ikke refillsæt kan jeg anbefale at bruge kompatibel
partroner/uorginale da du til nogle modeller kna få en farve for under 25kr

Jeg anbefaler at bruge det,og det gør os printeren billigere i drift
En genopfylning til en lexmark koster ca.5-10 kr eller ca. 250-300 i
blækpartroner afhænger hvilket patronnummer du vælger.
En besparelse på ca.245-290 kr.
Som kan bruges på nye partroner

Hvis du kun skal udskrive sort hvad med en laser printer, og her anbeles os
at bruge refillsæt.
Hp og lexmark kan kun anbefales at bruge refillsæt.
Og de modeller som er i din prisklasse er ret dyre i blækpartroner

De modeller som er billige i blækpartroner koste under 500 kr.

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 22:01

> Hvis du ikke vil bruge refill-kits sp skal du have en canom
> Men Hvorfor vil du ikke bruge refill-kits?

Det skriver han da også netop at han vil? :)

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Peter T.

Dato : 02-12-03 22:42

Anders Pedersen wrote:

> Hvis du ikke vil bruge refill-kits sp skal du have en canom
> Men Hvorfor vil du ikke bruge refill-kits?

Det vil jeg skam også. :)

> Og de modeller som er i din prisklasse er ret dyre i blækpartroner
>
> De modeller som er billige i blækpartroner koste under 500 kr.

Aha. Jeg har ellers læst det modsatte andetsteds på nettet. Altså at
printere i den prisklasse jeg går efter, rent faktisk har mindre
blækforbrug end de allerbilligste.

Fra : Anders Pedersen

Dato : 03-12-03 17:21

On Tue, 02 Dec 2003 21:41:31 GMT, Peter T. wrote:

> Det vil jeg skam også. :)
Så har jeg kæst forkert

> Aha. Jeg har ellers læst det modsatte andetsteds på nettet. Altså at
> printere i den prisklasse jeg går efter, rent faktisk har mindre
> blækforbrug end de allerbilligste.
Det lyder Mærkeligt lad os tage et eksembel
lexmark z65p 1299 sort patron 0018L0032 farve patron 0018L0042
204/244kr
der kan du måske bruge 10n0016/10n0026 som er billigere

Deres biligste model z25 til ca. 170 kr. Der koster nye blæk patroner lige
så meget som printeren stykket. Leveres kun med farve patron.

har selv z35 som er ligt dyrer men med lige billige patroner
De to modeller er os danmarks biligste

Lexmark har den fordel at du bare kan købe en ny patron uden at tænke på
dit patron nummer. Du bytter bare toppen om da at selve patronen er den
samme. Det kan kun gøres ved deres store bkælpatroner. du kan spare ca.
50-70kr.

Blæk partroner til hp og lexmark kan refilles op til 5gange her efter ny
partron

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen