Forsvunde RAM og TDC SupportAgent.
Fra : Mona

Dato : 01-12-03 14:42

Hej Gruppe.

Jeg har brug for hjælp vedrørende mine RAM, som ser ud som om de
er forsvundet...?

Fra TDC har jeg fået et lille program der hedder SupportAgenten,
som kan gennemgå min PC og lave en systemrapport på den.

Og den rapport giver mig denne oplysning:

RAM: 4120 KB tilbage af i alt 130372 KB

(Citat slut)

Jeg ved at der skal være 128 RAM i PCen, -det er vel det der
angives til 130.372 KB. Men hvorfor er der kun 4.120 KB tilbage?

Og hvor er resten blevet af?

Kan de sådan forsvinde ud i den blå luft?

Jeg glæder mig til at se jeres svar.

Venlig hilsen

Mona

Fra : Søren Christensen

Dato : 01-12-03 14:56

"Mona" <mismo@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> angives til 130.372 KB. Men hvorfor er der kun 4.120 KB tilbage?
>
> Og hvor er resten blevet af?
>
> Kan de sådan forsvinde ud i den blå luft?

Er det i Windows du ser det?
Hvis du kører med windows Xp så er det faktisk impornerende
du har så meget tilbage med 128mb ram i maskinen.
Du skal jo regne med windows bruger en del af rammen.

Venligst

Fra : Mona

Dato : 01-12-03 20:35

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i
en meddelelse

> [...]
> du har så meget tilbage med 128mb ram i maskinen.
> Du skal jo regne med windows bruger en del af rammen.

Ok, tak skal du have.

Det er Win98 jeg bruger.

Men 4 MB er vel ikke så meget til andre programmer, hvis jeg
f.eks. har flere åbne ad gangen.

Jeg har planer om at købe nogle flere, og så kommer PCen vel til
at køre hurtigere. Den er lidt sløv ind imellem, synes jeg nok.

Hvor finder jeg nogle til rimelig penge?
Jeg overvejer at købe Kingston, er der gode og billigere
alternativer?

Hilsen

Mona

Ps. Nej, jeg troede ikke at mine RAM var forsvundet ud af kassen.
(Det var nu for sjov.)
Men jeg tænkte om de kunne være ødelagt og dermed gjort
utilgængelige for mig, ligesom jeg kan opleve med klynger på
harddisken...

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 23:31

Mona wrote:

> [...]
> Men jeg tænkte om de kunne være ødelagt og dermed gjort
> utilgængelige for mig, ligesom jeg kan opleve med klynger på

Nej, det kan man i Linux, men ikke i Windows.
(muligvis også i andre OS'er med åben kildekode)

Fra : JK

Dato : 02-12-03 09:08

On Mon, 1 Dec 2003 20:34:55 +0100, "Mona" <mismo@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvor finder jeg nogle til rimelig penge?
>Jeg overvejer at købe Kingston, er der gode og billigere

Kingston er et godt mærke. Men der er mange forskellige typer ram.
Mindst 4 slags plus undertyper. sdram, ddr ram, rdr ram, edo ram, -
samt hastigheden af det.

Så først skal du finde ud af, hvad du har. Meget gerne præcist hvilket
bundkort du har, for så kan man finde frem til manualen for det på
nettet, og læse i den, hvad bundkortet skal have af ram.

mvh

John

Fra : Mona

Dato : 02-12-03 21:22

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bundkort du har, for så kan man finde frem til manualen for det

> nettet, og læse i den, hvad bundkortet skal have af ram.

Kan jeg se de oplysninger via skærmen eller skal jeg skille CPUen
ad og læse fysisk på bundkortet?

Jeg har været inde på Kingstons hjemmeside og fundet PC-mærke og
model, og så kunne jeg aflæse diverse oplysninger vedrørende PCen
samt hvilke Kingston-RAM jeg skal have.

Kan jeg stole på de oplysninger?

Kan jeg finde tilsvarende RAM men af et andet mærke ud fra
Kingstons oplysninger?

Kingston giver mig disse oplysninger:

Expansion: 3 sockets
Central processor: AMD Athlon 500 MHz
samt noget vedrørende Bus Architecture og Mfgr's System P/N's.

Hvilke oplysinger er det jeg skal bruge for at finde RAM-type?

Mange hilsner fra

Mona

Fra : Jakob M

Dato : 01-12-03 15:07

> [...]
> angives til 130.372 KB. Men hvorfor er der kun 4.120 KB tilbage?
>
> Og hvor er resten blevet af?
>
> Kan de sådan forsvinde ud i den blå luft?

De er ikke forsvundet, de er bare i brug af Windows, og er derfor ikke
tilgængelige for andre programmer.

Mvh
Jakob

Fra : JK

Dato : 01-12-03 15:01

On Mon, 1 Dec 2003 14:41:57 +0100, "Mona" <mismo@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>angives til 130.372 KB. Men hvorfor er der kun 4.120 KB tilbage?
>
>Og hvor er resten blevet af?
>
>Kan de sådan forsvinde ud i den blå luft?

Kære Mona.

Der er vist noget, du har misforstået.

De 4.120 kbyte ram er tilbageværende ledige ram. I brug er din øvrige
ram.

Der er da ikke forsvundet ram ud kassen !

mvh

John