Et antal poster midt i svaret
Fra : Jan Bachman

Dato : 02-12-03 18:32

Er der en elegant metode til at tage et bestemt antal poster fra
midten af resultatet af en SQL-statement? F.eks. posterne 21-30 ud af
50 poster.

Jeg kender SELECT TOP antal ditten FROM datten, men den tager kun en
top.

Man kan lave en nestet SQL, der tager først tager TOP 30. Disse
sorteres omvendt, og man tager TOP 10. Dette kan igen sorteres
omvendt, og så har vi posterne 21-30. Men det virker lidt kluntet.

Alternativt kan man blot tage TOP 30 og så starte med at rykke 20 frem
i sin cursor, meeen....

Nogen bud?

/Jan

Fra : Jesper Krogh

Dato : 02-12-03 18:41

I dk.edb.database, skrev Jan Bachman:
> [...]
> omvendt, og så har vi posterne 21-30. Men det virker lidt kluntet.
>
> Alternativt kan man blot tage TOP 30 og så starte med at rykke 20 frem

Hvis det er mysql, så tag et kig på limit i manualen.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : JMo.

Dato : 02-12-03 18:44

Jesper Krogh <jesper@krogh.cc> wrote in news:bqiir7$cro$1@r2d2.krogh.cc:

> [...]
[snip]

> Hvis det er mysql, så tag et kig på limit i manualen.

Hvis ikke det er, så prøv at ta' et kig på:

http://troels.arvin.dk/db/rdbms/#select-limit-offset

Fra : Jan Bachman

Dato : 02-12-03 18:52

>Hvis ikke det er, så prøv at ta' et kig på:
>
>http://troels.arvin.dk/db/rdbms/#select-limit-offset

Funky

Nu sidder jeg på MSSQL, så det ser ud til, at min ide med nesting
matcher løsningsmulighederne.

Ærgerligt der ikke er en LIMIT, som på MySQL.

/Jan