postgres opdatering
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 01-12-03 03:04

Jeg har et lille problem med min postgresql-7.3.4, eller rettere
temmeligt stort. Jeg har nemlig opgraderet min linuxdistribution uden
lige at tænke nærmere over at der kom en ny postgres med i købet, så
nu står jeg med det problem at den nye postmaster kommer med følgende
klagesang ved start:

An old version of the database format was found. You need to
upgrade the data format before using PostgreSQL. See (Your
System's documentation directory)/postgresql-7.3/README.rpm-dist
for more information.

Og hvad kan man så gøre ved det?

Den lange og træske vej er naturligvis at instalere en 7.2, og dumpe
databasen med pg_dump og sidenhen restore på 7.3, men hvis der findes
en mere fiks løsning, er jeg oprigtigt interesseret. Alternativt, hvis
der findes en venlig sjæl med meget båndbredde og en postgresql 7.2
server, der kan lave et dump for mig, var det også en mulighed.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge