Tandlægen....
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 30-11-03 23:19

Hejsa jeg hører under den "fattige" del af befolkningen og undrer mig og
dette: hele vores sundhedssystem er gratis for "kunden" undtagen hos
tandlægen! Jeg har nu ikke været hos ham i 3 år da jeg simpelthen ikke har
råd til at prioritere mine tænder fremfor noget at sætte dem i....?

Hvad med at indføre brugerbetaling på fx behnadling af barnløshed i stedet?
Det er jo ikke ligeså "akut" som hvis jeg pludselig står med en grusom
tandpine?

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 30-11-03 23:51

In <3fca6cec$0$27418$edfadb0f@dread16.news.tele.dk> "Martin / Fårevejle" <brugtpc@hotmail.com> writes:

> [...]
>tandlægen! Jeg har nu ikke været hos ham i 3 år da jeg simpelthen ikke har
>råd til at prioritere mine tænder fremfor noget at sætte dem i....?

Korrekt. Fattige kan kendes paa tænderne. Det er også meget dyrt at
skulle købe briller, men der er 100% tilskud til høre-apparter.
Underligt.

/Martin

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 01-12-03 13:23

Hej

Jeg går ud fra du har råd til en ny computer, når den gamle er outdated. Når
det gælder dine tænder er det dog dyrere og mere ubehageligt at få nye, så
tag dog lidt ansvar for dig selv - eller vil du hellere om 10 år med grimme
tænder og tandpine sidde og brokke dig over du ikke får alt betalt.

VH Birgitte

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 01-12-03 14:03

> Jeg går ud fra du har råd til en ny computer, når den gamle er outdated.

Hvorfor gør du det?

> [...]
> det gælder dine tænder er det dog dyrere og mere ubehageligt at få nye, så
> tag dog lidt ansvar for dig selv - eller vil du hellere om 10 år med

Helst ikke da. Jeg undrer mig bare over fordelingen: børster du ikke tænder
(ikke ulovligt) må du betale dyrt. Hvis du drikker dig stangfuld og kører en
hel familie ned (Ulovligt) Så er din behandling på sygehuset gratis!

sidde og brokke dig over du ikke får alt betalt.

Det mener jeg hverken jeg gør nu eller kommer til nogensinde...!